KAMI MANGSA KEZALIMAN HAMID ALBAR.-Malaysiakini

| |
Setiap kali menatap gambar keluarga arwah Aina Mardhiah yang meninggal dunia pada 2 Julai 2008, pasti hati terasa sayu dan air mata akan mengalir, mengenangkan betapa arwah tidak dapat bersama bapanya sebelum beliau menutup mata buat kali terakhir.Walaupun beliau koma dan tidak mengizinkannya bercakap, namun saya yakin ketika nyawa masih di badan, beliau tetap merasai kehadiran sesiapa saja disisinya.Dan beliau pergi tanpa sempat merasai usapan dan sentuhan terakhir dari seorang ayah,setelah hampir 7 tahun dinafikan hak belaian, bimbingan dan kasih sayang dari seorang ayah.

SB, polis, warden Kemta dan Menteri itu sendiri,sepatutnya belajar dari kesilapan besar yang telah mereka lakukan. Sepatutnya peristiwa kematian Aina ini, menjadi peringatan supaya perkara yang tidak diingini, tidak akan berulang lagi pada mana-mana mangsa ISA.

Menteri Dalam Negeri kena ingat, semua tahanan ISA adalah pesalah yang tidak pernah didakwa dimana-mana mahkamah sepertimana banduan-banduan lain.

Saya telah diberitahu bahawa ibu kepada tahanan ISA P.Uthayakumar telah sakit dan terpaksa dimasukkan di ward hospital selama seminggu .Saya difahamkan, beliau amat rindu untuk bertemu Uthaya, tetapi permintaanuntuk membawa pulang tahnan ISA itu telah tidak diberi perhatian oleh pengurusan Kemta.

Saya harap, Menteri Dalam Negeri tidak akan berterusan menzalimi semua tahanan ISA dan keluarga mereka. Sekiranya ada ahli keluarga yang sakit, berilah hak kepada mmereka untuk menziarahi orang yang sakit itu.

Biarlah peristiwa Aina Mardhiah tidak akan terjadi pada keluarga tahanan ISA yang lain.

Note: Saya bersama ibu P.Uthayakumar di Seremban awal tahun ini.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dear Laila,

When you mentioned Aina Mardhiah, my heart sank and there were tears in my eyes. What a sad tragedy. And now,Uthaya's mother..... I really hope and pray to Allah that they grant him the permission to visit her. Don't be disheartened but keep trying. Kenapalah mereka ni zalim sangat? Langsung tak de perikemanusiaan! Semoga Allah membalas segala kezaliman mereka dengan kezaliman. Biar mereka rasakan pula.

Tanpa Nama berkata...

MAKE YOUR OWN BATTERY-POWERED LAMP FOR ANTI-ISA VIGIL

For photo, see: http://iwfrpk.blogspot.com/

No candles? No problem:

1. Get a papercup.
2. Get a torchlight.
3. Use a pin or needle to poke holes into the paper cup.
4. Tape the papercup to the top of the torchlight with some duct or cellophane tape.
5. Done.

PJ Anti-ISA Vigil
DATE: Sunday, 23 Nov 2008
VENUE: In front of MBPJ (Majlis Bandaraya Petaling Jaya)
TIME: 8pm

TRAVEL OPTION 1
If you’re taking LRT to get to the Anti-ISA Vigil at MBPJ (Majlis Bandaraya Petaling Jaya), get off at Asia Jaya Putra LRT station. If you know the walking route, you can take a 15 minute walk to MBPJ. Otherwise, you can catch the T629 RapidKL shuttle bus which will pass Jalan Yong Shook Lin, where the MBPJ is situated. Just ask the bus driver to stop you at MBPJ.

TRAVEL OPTION 2
Alternatively, if you know the walking route, you can stop at the Taman Jaya Putra LRT station and take a 15 minute walk to MBPJ.

MBPJ address:
Majlis Bandaraya Petaling Jaya,
Jalan Yong Shook Lin,
46675 Petaling Jaya,
Selangor Darul Ehsan.
General Phone line: 79563544

Map of Petaling Jaya:
http://www.mycen.com.my/map/petaling_jaya.html

God bless and stay safe. See you all there!

REJECT FASCISM,
REJECT MAHATHIRISM,
REJECT ISA.

Ахм berkata...

KAWE ANTI ISA

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]