WAKIL RAKYAT UMNO TAKUT PERKATAAN "MANSUH ISA"? Malaysiakini.

| |
Sejak pulang dari Ipoh malam tadi, sakit kepala ni tidak juga berkurangan.Walaupun telah menelan beberapa biji panadol, namun masih terasa denyutannya.Teruk juga bila terkena penangan dari "mulut-mulut"cabul wakil rakyat UMNO. Masih terasa-rasa, betapa celuparnya mereka mengutuk kami ,mangsa ISA serta wakil rakyat yang bersuara dan memperjuangkan nasib kami yang sedang dianiayai akta tinggalan British ini.

Saya membayangkan semua aktiviti GMI bertemu wakil rakyat BN sebelum ini samada di Parlimen, di Pejabat PM di Putrajaya, mahupun di Dewan Negeri Selangor dan yang terbaru di Perak semalam.Saya akhirnya tersenyum sendirian....

Apa tidaknya, semua wakil rakyat UMNO ni, bila sebut je ISA, berubah airmuka masing-masing. Dari senyum menjadi kelat mencuka dan mana-mana yang tidak dapat menahan perasaan marah, akan terpacul perkataan kotor dan lucah , menandakan betapa takut dan risaunya mereka jika ISA ini diganggu gugat atau dibuang dari perundangan Malaysia.ISA ini nilainya sama dengan hak-hak ketuanan orang Melayu, tidak boleh ditegur tidak boleh disapa, nanti buruk padah menimpa pada mereka yang mencabarnya.... Ketika di Parlimen, kita tidak berapa perasan perangai buruk wakil rakyat ni kerana jika GMI buat sidang akhbar, mereka akan berada jauh dari tempat kami.Jika kami pergi ke Putrajaya, wakil rakyat ni tidak akan turun dari bilik masing-masing, hanya pegawai rendah saja dihantar menemui kami. Bila kami minta izin nak naik ke bilik mereka , tidak benarkan.Peristiwa saya d bertemu Shahrizat Jalil pada tahun 2005,peluang itu diperolehi setelah menyerang hendap masuk kepejabatnya. Begitu juga ketik bertemu muka dengan PM yang akan bersara awal Mac ini, saya berpeluang menatap wajahnya dari dekat setelah menyerang hendap beliau di Felda Sendayan.Nampak sangat mereka takut untuk mendengar kami sebut tiga huruf itu.

Alhamdulillah, di Selangor, usul mansuhkan ISA berjalan dengan lancar kerana ketua Pembangkang Khir Toyo dan kawan-kawannya, semua pulang awal.
Tetapi di sidang DUN di Perak baru-baru ini, memang memperlihatkan perangai buruk sebenar semua wakil rakyat UMNO ni.Saya terkejut beruk, tengok perangai buruk YB Zambry Kadir, kata orang dia ni pernah jadi ahli ABIM,sangkaku akhlak beliau baik tapi....walaupun pernah kena ISA , beliau masih lagi mempertahankan akta zalim itu...Dan saya yakin, semua wakil rakyat UMNO ni, telah di indoktrinasikan supaya mengikut sistem UMNO yang sentiasa mempertahankan ISA.
Dan yang terbaru, YB Jamaludin Jarjis(JJ) diberitakan telah menghalau seorang Ustaz yang didalam khutbahnya, manyebutkan ciri-ciri akta zalim ISA."Awak tak payah datang lagi ke sini.Ini kawasan saya" begitulah antara dialog JJ pada Ustaz itu.Amboiii...bukan main sombong lagi, seolah-olah dia lupa,kuasa yang ditangan beliau itu hanya sementara saja...
Kepada Ustaz Suhaimi yang begitu berani bercakap tentang ISA, didoakan agar menjadi contoh pada ustaz-ustaz yang lain supaya tidak takut menyatakan kebenaran. Saya salute pada keberanian Ustaz..Cerita panjang tentang kisah betapa takutnya wakil rakyat UNMO terhadap ISA, boleh lihat di http://www.najwasuhaimi.blogspot.com/.
Note: Gambar atas, ketika usul mansuh ISA diSelangor dan bawah penyampaian Poskad rakyat di Parlimen.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Why everytime in any rally, Pakatan Rakyat's MP only were arrested? (Remember last Sunday at PJ, YB Lau, Ronnie Liu and Tony Pua were arrested).
Because Wakil Rakyat BN never walk with Rakyat!!!
They never stand on our side and think for us or fight for us.

It is a norm for them to run away form the truth. Avoiding their responsibility.

The more they run away, the more they are avoiding shows that THEY ARE GUILTY!!!

Merah Hitam berkata...

Sanjiun,
You are absolutely right!!!!
The assemblyman and MPs never care for us.All these while, only the people CARED for those MPs.The people chosed them, and in return, the people got ISA from them....

Tanpa Nama berkata...

testing

Tanpa Nama berkata...

saya sendiri pun takut nak masuk vigil candlelight gathering pasal if i kena tangkap then my life abundant in polis case and my job will be halt.
i am not a warrior like those who join.
all this blame to polis

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama, pernahkah kamu fikir kenapa Malaysia menjadi semakin teruk? Kenapa Pemimpin BN semakin angkuh mendesak rakyat ke pinggir?
Semuanya kerana rakyat pentingkan diri sendiri, tidak berani menyuarakan hak SENDIRI. Takut! Pada saya, apa gunanya ada kerja kalau BN boleh ambil duit pencen saya sewenang wenangnya, tak pernah pun mereka nak tanya. Pakai ambil saja, begitu juga dengan kebebasan, pakai rampas saja. Akhirnya apa yang tinggal? Saya hanya rakyat biasa, tapi saya nakkan hak saya, hak bersuara saya, sebab saya tak nak menyesal di hari tua. Fikir fikirlah.

Merah Hitam berkata...

Tanpa nama,

Apa nak ditakutkan dengan Candle Light Vigil??Adakah jika anda hadir, anda pasti akan di tangkap dan masuk ISA?

Tak semudah itu...

Ramai yang tinggal di Kem Kamunting, tidak pernah menyertai mana-mana protest,tetapi telah ditahan selama bertahun-tahun!!!

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]