TUN MAHATHIR MACAM KETAM..Malaysiakini.

| |
" Najib hanya pandai ambil hati Abdullah saja" kata bekas PM, Tun Mahathir ketika mengulas kenyataan Najib yang berjanji akan mengekalkan Islam Hadhari yang diperkenalkan oleh Pak lah.

Kenyataan bekas PM itu memang betul, rakyat menolak UMNO bukan saja kerana tak suka PK Lah,tetapi juga benci dengan keseluruhan sistem dan segala isinya yang diamalkan oleh parti reput itu.

Tapi, Tun sepatutnya sedar, sistem yang buruk dan ditolak rakyat itu bukan terjadi sejak zaman Pak lah saja,tetapi sejak 22 tahun yang lalu, iaitu ketika beliau mula menjadi PM. Mungkin kerana sudah nyanyuk, Tun Mahathir dah lupa,semua bentuk kejahatan dan korupsi yang terjadi kini, adalah bermula dari era beliau.PM yang lain tu, hanya meneruskan saja sistem yang sedia ada....

Sebagai contoh, mengikut sejarah, tahanan ISA yang berugama Islam, paling ramai ditahan ketika era Tun Mahathir menjadi PM. Malahan, ada tahanan ISA yang ditahan pada tahun 2001,ketika Tun di ambang kejatuhan, masih belum dibebaskan hingga sekarang, kerana Pak Lah, telah mengikut sistem tinggalan beliau(Tun).... Jadi , salahkah jika najib ingin meneruskan sistem Pak lah??

Tun Mahathir ni macam ketam mengajar anak nya berjalan dengan betul,tapi dia sendiri senget dan tidak lurus!!! Tahaan ISA di Kem kamunting tu semuanya ditahan oleh salah satu sistem beliau!!!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tun M ingat org Melayu nih bodoh.

Balik India da

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]