Ramai lagikah pemimpin UMNO macam Khir Toyo?

| |
"Saya akan bayar jika tuduhan itu benar...." itu kenyataan bekas Menteri Besar Selangor Datuk Seri Khir Toyo ketika diminta mengulas mengenai jumpaan SELCAT sebuah badan inkuiri yang menyiasat salah laku dan penyelewengan wang di Negri Selangor.Pendedahan itu di perolehi dari CEO PNSB, Datin Khairiah.
Sudah terang lagi bersuluh. Khir Toyo gunakan duit kerajaan Negeri Selangor macam berbelanja guna duit mak bapak dia sendiri!!! Pelik in ajaib!!! Ketika berbelanja dengan begitu banyak, dia tak ingat ke duit tu duit rakyat?Kalau pun dia tak ingat duit tu duit rakyat, sekurang-kurangnya, dia ingat lah sikit dosa pahala. Berbelanja guna duit rakyat tu .... tak salah ke? Dia, jadi MB hanya lah orang yang di pilih untuk menguruskn hal ehwal negeri Selangor supaya kekayaan negeri itu di kongsi oleh semua orang.
Khabarnya, pendedahan SELCAT berkenaan Khir Toyo guna duit rakyat sebanyak RM 1.6 juta tu cuma " a tip of iceberg" ataupun satu berita kecil dari pelbagai penyalahan kuasa yang lebih besar. Khabarnya sepanjang 2 penggal Khir Toyo jadi MB, sebanyak RM35 Billion duit rakyat Selangor telah di belanjakan oleh beliau...
Kata Tun M, yang pilih Khir Toyo ni dulu, beliau orang yang paling bersih dalam UMNO Selangor. Jadi, kalau yang paling bersih perangai macam ini, macam mana dengan yang lain?

4 ulasan:

Hamba berkata...

KHIR TOYO AKAN BAYAR KALAU TUDUHAN ITU BENAR??? APA KE BODOH MAMAT TEMPE NI??? KALAU TUDUHAN TU BETUL, KAU DAH TAK BOLEH BAYAR TAPI KAU KENA DAKWA PECAH AMANAH DAN ABUSE OF POWER LAH NGOK...INGAT SENANG2 JE DAH CURI DUIT RAKYAT PASTU KONONNYA NAK BAYAR BALIK TANPA KENA PENJARA...UMNO NI INGAT DIA NI SEMUA ATAS DARI UNDANG2... DIA INGAT MACAM MAT TYSON YG BAGI ALASAN I NO PIL POM PASTU LEPAS TAK KENA PENJARA...UMNO TRULY HAMPEHHH...

Tanpa Nama berkata...

kesian rakyat S'gor....isk..isk..isk..patut la depa takut hukum Hudud...

Muhammad Fahmi berkata...

manusia jenis khir toyo ni berlambak2 dalam UMNO termasuk dolah badawi dan najib.

depa ni dah start makan duit haram sejak dari mula join UMNO. hati mereka dah jadi gelap. buat dosa pun rileks je sebab mereka tau tiada tindakan undang2 akan diambil oleh kerajaan UMNO-BN. mereka langsung tak fikir dosa dan pahala dalam setiap tindakan mereka.

ubatnya satu sahaja. kalahkan UMNO dalam semua pilihanraya, haramkan parti UMNO, lepas tu tangkap dan dakwa semua ketua-ketua pengkhianat melayu yg mengaku pejuang bangsa ni.

perfectwater75 berkata...

Salam,

Suami anda tidak termasukkah dalam senarai yang dibebaskan?

harap update yer...

thx!

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]