ALTANTUYA LEBIH BERUNTUNG DARI TAHANAN ISA-Malaysiakini.

| |
Keputusan kes Altantuya akan di dengar di Mahkamah Shah Alam esok- Malaysiakini.

Selepas dua tahun kes pembunuhan yang sangat kejam itu terjadi, esok adalah hari penentuan, siapakah sebenarnya yang menjadi pembunuh pada wanita cantik yang malang itu. Kes ini mendapat perhatian umum kerana bom c4 dikatakan telah diletakkan di mayat Altantuya ,yang tentunya tujuan utamanya untuk membuang bukti pembunuhan itu.Agaknya orang yang meletakkan bom di badan wanita itu lupa, hidup kita ni di perhatikan oleh Allah,Tuhan yang menguasai sekian alam. Pelik tapi benar.Lepas badan hancur di bom, akhirnya bukti kematian masih dapat juga diperolehi dan kes itu dapat dibawa di mahkamah.

Saya mencadangkan semua rakyat Malaysia berdoa semuga kematian Altantuya mendapat pembelaan dan lebih banyak kebenaran akan dapat diperolehi, hasil dari kes ini.

Itu kesah Altantuya. Walaupun jasad berkecai, namun ada bukti untuk membawa orang yang di tuduh ke mahkamah.Berbeza dengan tahanan ISA. Sudah hampir 7 tahun menjalani hidup seperti banduan, tapi tidak ada tanda-tanda akan dibawa ke mahkamah. Setiap hari hidup tahanan ISA dalam siasatan SB.Tiada bukti, tiada pembelaan, tiada penghakiman dan tiada mahkamah dalam isu ISA ini.

Walaupun Menteri Dalam Negeri, yang ada 'unlimited power" telah bertukar dari Pak Lah kepada hamid Albar, namun pertukakran itu bukan satu peluang bagi tahanan untuk mendapat pembebasan.Malahan Hamid kelihatan lebih rakus dan ganas dari Pak lah, hinggakan perempuan pun sanggup dijadikan mangsa ISA.

Inilah realiti kehidupan rakyat Malaysia. ISA telah menafikan hak asasi rakyat, walaupun orang itu masih lagi hidup!!!

1 ulasan:

Merah Hitam berkata...

Sarfarizmal saad,
Hebat? Seram sejuk akan nak eja tulisan itu.Akak ni seperti budaj baru belajar, jika suami tak kena ISA, akak tak kan sampai di tahap ini.
Demi kejahatan ISA,segalanya akan akak hadapi.....Doakanlah kami kuat dan sabar menerima penganiayaan dari Pak Lah ni....

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]