PAK LAH TIDAK HORMAT SUARA RAKYAT?

| |
Semua lapisan masyarakat mendesak agar PM membebaskan bukan saja RPK, Hindraf (yang baru diharamkan) malahan semua tahanan ISA yang sedang ditahan tanpa bicara di Kem Kamunting. 8 tahanan telah ditahan lebih 6 tahun!!!
Bar Council yang mewakili lebih 10,000 peguam di Malaysia telah mengeluarkan usul dalam EGM pada 20 Sept,mendesak kerajaan pimpinan Pak Lah supaya memansuhkan ISA dan membebaskan semua tahanan.
Datuk Seri Wan Azizah (semasa menjadi Ketua Pembangkang awal tahun ini) bersama-sama semua ahli Parlimen Pakatan Rakyat telah menyebutkan isu tahan tanpa bicara dalam ucapan ketika sessi pembukaan Parlimen ,awal tahun ini.

Gesaan dan desakan supaya ISA dimansuhkan ini datangnya dari semua lapisan rakyat melepasi batas kaum dan agama.Rakyat semakin sedar bahawa kerajaan yang sedia ada sangat zalim kerana masih menggunakan ISA kepada rakyatnya.

Walaubagaimanapun kuat desakan rakyat, nampaknya PM yang akan bersara Mach 2009 ini, tetap mempertahankan pandangannya bahawa ISA tidak akan di lihat semua apatah lagi dimansuhkan.

Lihat laporan Malaysiakini - No review of ISA- dalam AGM ke 55 MCA kelmarin. Walaupun Presiden MCA sendiri pernah menyuarakan supaya ISA di kajisemula, namun Pak lah nampaknya seperti tidak kisah untuk memikirkan permintaan itu sebaliknya beliau hanya berkata ISA adalah dibawah kuasa Menteri berkenaan (Hamid Albar) "lebih baik beritahu dia tentang hal ini" dan "ISA tiada agenda dalam reform saya".

"Harapkan pagar, pagar makan padi", rakyat harapkan Pak Lah menjaga keselamatan dan hak asasi rakyat dari dicerobohi,tapi rupanya Pak lah sendiri membiarkan menteri bawahannya berbuat sesukahati dengan ISA yang ternyata menakutkan , membunuh kebebasan rakyat dan mencemarkan demokrasi.

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]