YB IBRAHIM ALI NI DAH GILA KE?

| |
Tukar nama ISA pada akta Kasih Sayang - Malaysiakini in blog

Saya memang susah nak maafkan YB tiket bebas yang menang sebab dibantu oleh PAS.Saya faham, ada banyak perkara-perkara sensitif yang terpaksa di telan oleh pimpinan tertinggi PAS memberi izin "katak' ni bertanding guna lambang PAS.Saya tak berminat untuk menyalahkan sesiapa samada PAS atau para pengundi Pasir Mas kerana beri peluang orang macam ini untuk menang dan berada di Parlimen.

Dalam isu ISA, nampaknya Ibrahim Ali sebagai YB di Parlimen telah diperalat oleh pimpinan UMNO untuk berkempen pada rakyat Malaysia supaya jangan menolak ISA!!! Sebab itulah, dalam tahun ini, beliau telah banyak kali diwawancara oleh media kerajaan UMNO/BN supaya menerangkan betapa bagusnya jika rakyat ditahan di bawah ISA kerana beliau juga pernah di mangsakan oleh akta zalim itu pada tahun 80an dulu. Kan kerja orang gila tu!!!

Dalam kes ini, Ibrahim telah mencadangkan ISA ditukar namanya kepada akta kasih -sayang supaya ianya tidak dilihat buruk dan jahat oleh rakyat Malaysia. kasih sayang apanya hingga ada 4 - 5 pasangan bercerai kerana terlalu lama dipisahkan oleh akta jahat ini? Dimana letaknya kasih sayang jika ramai anak-anak yang mempunyai masaalah mental kerana terlalu lama terpisah dari ayah kandung masing-masing?

Orang yang siuman dan waras tidak akan berkata seperti itu.Jadi, pengajaran pada kita semua, pemimpin UMNO, sukar untuk dipercayai kebenaran dan kemuliaan hati masing-masing. Ibrahim adalah contoh terbaik pada kita semua !!!

3 ulasan:

raja berkata...

Ibrahim ali baruah umno !!!!!!!!!!!!!!!!

Sharp.Shooter berkata...

Macam mana lah mangkuk Brahim boleh ni boleh terlepas ke Parlimen? IQ tahap keldai...

Razzi..
razzi-media.blogspot.com

Malaysian Tigress berkata...

Akta Kasih Sayang?

crazy bugger.

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]