DEDAHKAN KEJAHATAN ITU, YB TERESA !!

| |
"Seeing red over poem "likening Kok to dog" " - Malaysiakini.

Ada dua laporan polis iaitu tentang cerpen Chamil Warya tentang YB J dan puisi Dr Ghafar tentang anjing, yang kisahnya memang macam mengenakan YB Teresa Kok. Saya tidak terkejut dengan laporan itu.

Kenapa?

Sebaik saja Teresa di bebaskan, beliau terus membuat sidang akhbar mendedahkan kejahatan ISA selama 7 hari beliau ditahan. Kemudian beliau terus menghadiri pelbagai siri ceramah tentang ISA. Semua tindakan itu adalah satu kesalahan besar pada bekas tahanan ISA kerana mendedahkan kejahatan Menteri Dalam Negeri pada rakyat.Sebab itu keluarga dan Teresa sendiri di ugut dengan pelbagai ancaman yang melibatkan nyawa.

Inilah yang dihadapi oleh semua tahanan ISA sebelum ini. Hanya segelintir, bila dibebaskan terus mendedahkan kezaliman ISA, iaitu bekas tahanan ISA 6 REFORMASI. Tahanan yang lain, terus senyap kerana tidak sanggup dilawati dan di ancam oleh SB untuk kesekian kalinya. Semua ancaman itu diadakan untuk menakut-nakutkan dan seterus menutup mulut mangsa ISA supaya berhenti menyatakan kebenaran.

Tindakan DAP dan Teresa mendedahkan ancaman dan ugutan yang dilakukan oleh Utusan Melayau melalui cerpen dan puisi, sangat baik untuk mendidik rakyat tentang realiti ISA. ISA hanyalah sebuah akta biasa, namun ianya menjadi sangat kejam dan zalim kerana ada unsur shaitan SB dan "unlimited " kuasa Menteri dalam Negeri yang menjadi teraju utama menjadikan ianya amat ditakuti oleh rakyat Mlaysia.

Note: Yb Teresa sedang menandatangani poskad anti-ISA. Dibelakangnya Pn Aliza isteri YB Saari Sungib, yang pernah 2 kali ditahan ISA.

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]