SALAM AIDIL FITRI DARI KAMI.

| |
Sejak saya mendirikan rumahtangga dengan abah Suhaib pada tahun 1990 dahulu, raya pertama akan disambut di rumah keluarga Abah di Kg pandan , Kuala Lumpur. Hari raya kedua, barulah kami bertiga akan beraya di kampung saya di Sg Besar.Tradisi itu saya teruskan , walaupun Abah ditahan dibawah ISA sejak tahun 2002.

Tapi pada tahun ini, Suhaib ingin sedikit kelainan dan saya terpaksa ubah rancangan demi memnuhi kehendak putera tunggal itu. Sehari sebelum 1 Syawal,kami berdua melawat kedua ibu-bapa Abah dan memberitahu mereka kami akan beraya di Sg Besar terlebih dulu.Ibu panggilan saya untuk emak Mat Sah menangis terkenangkan anaknya yang akan menyambut Raya di Kem, buat kali ke 7. Saya tak dapat berbuat apa-apa ,hanya meminta beliau berdoa semoga Mat sah segera di bebaskan.
Ternyata Suhaib begitu gembira dapat beraya di Sg Besar bersama sepupunya sebelah saya. Ya, suasana kampung saya yang di kelilingi sawah padi yang menghijau seperti karpet yang terbentang luas,memang sungguh berbeza dengan suasana kehidupan kami di bandar.....
Nota: Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Bathin.Kami berdua memilih tema "Merah Hitam" pada tahun ini.

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]