Be Strong, Leela.

| |
Madam Leela , in yellow T-shirt is the wife to ISA detainee M.Vijay. Vijay was detained under ISA last year, living behind Leela who is jobless , with their three year old daughter.Few months after the arrest, Leela has to move from their house in Pandan Indah because she cant afford to pay the rent.
ISA yang zalim itu digunakan oleh pihak berkuasa kepada sesiapa saja, tanpa mengira kaum. Vijay yang dituduh sebagai seorang yang memalsukan kad pengenalan, pastinya tidak dapat bekerja dan kehilangan mata pencarian untuk membiayai isteri dan anaknya yang baru berusia 3 tahun. Puan Leela terpaksa keluar bekerja untuk menyara diri dan anaknya.Dia bekerja bersama adiknya mencuci tong gas yang telah digunakan dan "recycle' tong itu semula. Pendapatan beliau tidak menentu dan bergantung pada rezki yang diperolehinya pada hari itu.
Selain dari Harakah, derma dari pembaca blog ini adalah sebahagian dari sumbangan yang disampaikan pada Puan Leela. Semoga sumbangan itu akan menggembirakan beliau sekeluarga ketika menyambut musim perayaan ini.
Note: Puan Nashita, Bendahari GMI menyampaikan sedikit sumbangan kepada Puan Leela.En Lutfi dari Harakah juga turut menziarahi keluarga mangsa ISA itu.


0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]