Siapa yang merancang bertindak ganas?

| |
Kata Datuk M.Sabtu:-
"Polis akan mengambil tindakan berhemah, kecuali tidak ada cara lain. Polis tidak ingin melihat berlakunya kecederaan, luka atau dalam keadaan yang terdesak," tegas Datuk Muhammad Sabtu.
Ditanya sama ada polis akan membuat tangkapan awal bagi mengelak perhimpunan tersebut, beliau berkata:"Sebagai langkah pencegahan, polis boleh mangambil tindakan awal mengikut Seksyen 105, Kanun Acara Jenayah, jika nampak niat, pergerakan walaupun sehari sebelumnya," katanya.
Siapakah yang merancang bertindak ganas?????
Rakyat yang hadir sebagai peserta himpunan cuma membawa penutup muka,tuala kecil, sebotol air mineral dan sedikit garam , sekadar keperluan jika disembur air asid.
Polis pula hadir ke himpunan lengkap dengan shield, cotar, gas pemedih mata dan water cannon yang sarat berisi air asid.
SIAPAKAH YANG BERNIAT BURUK SEBENARNYA???

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

korang lah yang berniat jahat, polis hanya menjalankan tugas

Pemburu Syahid berkata...

Salam....

Cikgu...kuatkan semangat. Cikgu tidak keseorangan dalam hal nih.

Buat pemberi komen yang halimunan...buktikan anda anak jantan. Jangan hanya berani melempar tuduhan dan cercaan tetapi takut nak letak nama.

Jangan jadi yahudi.

hanasofiya berkata...

Assalamualaikum

Saya tak salahkan polis. Yang jahatnya adalah mereka yang hendak berkumpul.

Pasai apa yang nak berkumpul dan berdemo. Undang-undang negara tak benarkan.
Cara lain tak dak ka..
Ini semua kerja org yang nak merosak negara.

Tak habis-habis nak berpolitik. Meluat aku...

abu muaz berkata...

Korea selatan sebuah negara yang jauh majunya dari Malaysia.Demontrasi jadi budaya pada masyarakatnya untuk melahirkan rasa tidak puas hati terhadap mana-mana pihak. Pembangunannya hebat dari negara kita. Tak sibuk pun pemerintahnya kalau ada demo dari rakyat taklah macam negara kita.Polis pula bekerja secara profesional . Malangnya nasib negara ku Malaysia.....

Ezraiin Johann berkata...

hello,

terkedu saya sebentar membaca komentar saudara pengarang terhadap isu ini... nyata, hujah-hujah yang kurang matang dijadikan taruhan untuk menghalalkan tujuan saudara dan rakan-rakan saudara...

memang, umum mengetahui bahawa pihak penganjur mahu menghapuskan ISA yang dilihat kejam (benarkah?)dan atas sebab itu, perhimpunan ini diadakan... sekali lagi ingin saya bertanya, adakah benar ISA menjadi tujuan utama disebalik semua ini, atau ia hanyalah retorik sesetengah pihak yang mahu mengambil kesempatan...

saudara, buat pengetahuan saudara, lokasi tempat perhimpunan yang dicadangkan adalah antara beberapa lokasi yang dikenali sebagai lokasi yang tinggi kadar trafik... andai kata, 100,000 orang (saya ragu2 jumlah peserta akan melebihi 10,000) berjalan dengan aman, ini sudah tentu akan menimbulkan kekecohan... ini belum tentu kesemua yang terlibat berkelakuan baik... tidak kah ini akan menyusahkan semua pihak?

adakah disebabkan mahu tuntutan pihak anda didengari, anda mahu orang lain merasa kesusahan?

betapa tidak matangnya sekiranya jawapan anda adalah ya...

pihak polis tidak wajar di persalahkan... andai pihak anda mahu menyalahkan satu-satu pihak, salahkan undang2 kerana sudah termaktup perhimpunan haram tidak dibenarkan... tapi ingat, andai anda menyalahkan undang2 yang di buat untuk memastikan keamanan negara, sememangnya anda tidak matang...

Ezraiin Johann

Zul berkata...

org yang tak peduli isu kezaliman isa, pro isa adalah org yang cuma fikir perut dan bawah perut sendiri saja.

mustahil perpuluh2 ribu org yang turun utk himpunan ini adalah org yg diperbodoh atau diperalatkan. mereka yg turun, keluarkan duit sendiri, tinggalkan keselesaan peribadi, sanggup ambik risiko ditangkap dan diganasi demi menghapuskan akta zalim.

dan jangan lupa, majoriti org yang turun ke himpunan ni adalah org yg baik2.. tak ada yang bertindak ganas walaupun mereka diganasi polis.

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]