Moga Suhaib cepat sembuh....

| |
"Manja!!!" desisku dalam hati ketika Suhaib menggelongsor dan merebahka kepalanya di ribaku.Ketika itu ,aku baru saja selesai menunaikan solat Maghrib.
"Umi....picitkan sikit kepala Tuait(panggilan manja untuk Suhaib)... " katanya batuk-batuk kecil sambil tisu ditangan mengelap hidungnya.Sudah tiga hari Suhaib diserang demam dan selsema.
Memahami perasaan orang yang kurang sihat, aku turuti saja permintaan anak bujang yang sorang ni. Suhaib demam sejak hari Ahad lepas, ketika itu aku berada di Johor Bharu menyertai roadshow MANSUH bersama Pemuda PAS. Sebaik saja tiba dari JB, aku bergegas membawanya ke klinik
Idzham dan Dr Safrul yang biasa merawat Suhaib mengatakan dia cuma mengalami demam biasa saja.
Hari ini masuk hari keempat Suhaib demam. Pagi tadi, ketika mengejutkan beliau sahur untuk puasa sunat, ku sentuh dahinya dan masih terasa panas. Namun, batuk dan selsemanya telah berkurangan . Malam ini, sepatutnya aku akan ke Utara kerana menghadiri program anti-ISA disana tetapi rasa serba salah pula....
"Petang ni kita pergi klinik lagi, kalau perlu buat blood test ya..." kataku tanpa memandang kearahnya kerana memberi sepenuh tumpuan pada pemanduanku.
"Kalau masih tak ok, Umi batalkan je lah out-station ke Utara tu..." kataku lagi.
"Tak pe lah... Umi teruskan je.Suhaib duduk dengan Bibik " kata Suhaib dengan segera.
Setakat ini, setiapkali aku keluar daerah, adikku yang di panggil Suhaib "bibik" akan datang kerumah untuk menemaninya....
Aku segera terfikir untuk memasakkan sup ketam dan buatkan jus orange untuk beliau berbuka puasa petang ini. Itu sekadar tindakan awal....dikhuatiri ada virus yang tidak digemari singgah dalam tubuh Suhaib...

"Kalau you sendiri perlukan perhatian, dia tentunya lebih-lebih perlukan kasih sayang dan belaian dari orang-orang yang rapat dengan dia,terutama maknya...." kata Azlina yang sering bertanyakan tentang Suhaib dalam setiap sms beliau. Baru-baru ini, ketika pulang bercuti ke Malaysia, kami sempat bertemu dan banyak juga tips-tips menarik yang beliau kongsikan dengan saya, terutamanya yangberkaitan dengan remaja yang membesar tanpa bapa seperti Suhaib.
Ok lah Lin, terimakasih dengan segala tips tersebut dan aku akan cuba lakukan yang terbaik untuk anak teruna yang sedang membesar ni....
p/s: Sesiapa yang membaca entry ini, doakanlah supaya Suhaib segera sembuh dan saya sendiri selamat pergi dan kembali dari permusafiran tersebut....


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SEMOGA SUAHIB CEPAT SEMBUH,AMIIN

Kakcik Seroja berkata...

Kakcik doakan semoga Suhaib cepat sembuh seperti sediakala, InsyaAllah.

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah, Ya Salam, minta pertolongan Mu Ya Salam agar Suhaib cepat sembuh. Amin

abu muaz berkata...

Allah ingin menambahkan pahala pada Suhaib.

babazahra' berkata...

Allah Yashfih

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]