Speaker Perak dan MB Nizar mengancam keselamatan negara?

| |
Pakatan Rakyat di Perak memang unik. Dalam 28 ADUN, ada Melayu, Cina dan India. Namun yang lebih unik ialah, semua mereka mempunyai aspirasi dan keinginan yang sama.Semuanya ingin memperjuangkan mandat yang telah diberikan oleh rakyat Perak pada Pilihanraya Umum ke 12 yang lalu. Dan kini, mereka berhempas pulas untuk mengembalikan semula aspirasi rakyat yang dicabuli oleh BN, supaya DUN di bubarkan, dan rakyat Perak boleh membuat pemilihan semula, pemimpin yang mereka suka melalui proses pilihanraya.
Cuaca panas tidak menjadi halangan bagi Speaker menjalankan tugas beliau.Walaupun dari kalangan BN ada yang mengatakan tindakan Speaker dan DUN Perak ini kurang bertamadun, namun, semua itu tidak akan berlaku sekiranya BN lebih berperikemanusiaan ,waras fikiran dan menghormati hak rakyat Perak.Rakyat Perak amat bertuah kerana mereka bukan saja mendapat MB yang berperinsip seperti MB Nizar, malahan juga dalam pasukan 28 ADUN itu, ada ramai ADUN muda yang berani, tabah, berprinsip dan tidak gentar dengan sebarang ancaman pihak lawan.Lihat saja pada kesungguhan dan keberanian ADUN Teja dan Canning yang membawa dua usul semalam iaitu meyokong penuh MB Nizar sebagai Menteri Besar yang sah dan membubarkan DUN Perak supaya pilihanraya segera diadakan .Jika kemelut politik ini berterusan, urusan ekonomi dan kehidupan rakyat Perak juga turut terjejas.
Usaha mengembalikan hak rakyat Perak yang dilakukan oleh MB dan Speaker adalah mematuhi prinsip demokrasi iaitu melalui proses perundangan dan perlembagaan .Namun kini, segala tindakan yang dilakukan oleh Speaker dan MB Nizar ini , di simpulkan oleh BN sebagai sesuatu yang" mengancam keselamatan negara".
Walaupun jelas krisis politik Perak ini dimulai dan didalangi oleh BN, dalam keadaan sekarang ini, BN amat terdesak untuk menggunakan ISA terhadap MB dan semua ADUNnya. BN sedang mencari sebab/alasan terbaik untuk menjustifikasi penggunaan akta ISA itu keatas MB , speaker dan semua yang terlibat.
Kita tunggu dan lihat .....

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kita semua sokong kalau mereka itu disumbat ke tahanan ISA, termasuk lah pemilik blog perasan bagus ini.
tak payah lah engkau kehulu kehilir konon demi hak kebebasan dan sebagainya. minta ampun kat tuhan banyak2 sebelum terlambat nanti disumbat keneraka jahanam atas ketololan engkau dan kesombongan engkau dengan kejahilan engkau yang nyata!

Malaysian Sabahan berkata...

Kita semua mahukan UMNO di istiharkan sebagai Parti untuk penganut Agamapen Syaitan.

malayamuda berkata...

UMNO MENUNJUKKAN KECELAKAAN NYER SEMALAM

UMNO KURANG AJAR

PEMIMPIN UMNO AKAN MASUK NERAKA

Tanpa Nama berkata...

aku pun sokong diorang disumbat ke dalam isa..perosak negara,agama dan bangsa..orang melayu duk bergaduh..tapi yang bukan melayu mengambil kesempatan atas ini semua..sedarlah...lagi2 penulis blog..jangan ingat ko bagus sangat..lagi ramai yang bagus dari ko..taubatlah...sape korang nak tentukan neraka or syurga..nabi ka,rasul ka,malaikat ka?yang tau cuma ALLAH SWT sahaja

abe berkata...

ulasan dari kanak-kanak ke ni?

pembela Malaysia berkata...

woi tanpa nama..

ko tu perasan bagus sangat ke? sapa ko ni..nak berdebat kita jumpa..face to face..pengecut..mak ko memang pengecut..ayah ko lagi lah..ko lagilah berjuta2 kali pengecut..sonto royo...

jalanmatahari3 berkata...

semua orang dalam planet ni dah tau sape BN. Hanya tunggu masa dan ketika untuk hancur dan tinggal sejarah. Kita tak rosakkan mereka. Mereka yang merosakkan diri mereka sendiri.

roh_insan berkata...

"aku pun sokong diorang disumbat ke dalam isa..perosak negara,agama dan bangsa..orang melayu duk bergaduh..tapi yang bukan melayu mengambil kesempatan atas ini semua..sedarlah...lagi2 penulis blog..jangan ingat ko bagus sangat..lagi ramai yang bagus dari ko..taubatlah...sape korang nak tentukan neraka or syurga..nabi ka,rasul ka,malaikat ka?yang tau cuma ALLAH SWT sahaja"

2009 Mac 3 20:43

Fullamak...mamat/minah/nyah/pengkek/ ni baik punya kutuk..

Aku cume nak tau je agak2 ade ke tuhan bg tau sape msk syurge n sape msk nelake..

Aja la cikit,bolih gak tuan punye blok n aku sekali nak bertaubat..

Tanpa Nama berkata...

PEMBELA MALAYSIA???? Siapa lantik ko??

Elok benolah kau sebagai pembela binatang yang tengah dok sakit jiwa menanti takdir yang akan menimpa diri akibat dosa main bontot. Ikut yang aku baca, kaum Lut adalah puak yang dilaknat tuhan dimuka bumi ini.

Makcik tudung labuh dah peluk cium ke Eli yang mengaku sebagai penggemar hubungan bebas sebagai hak asasi wanita bujang? Bagus benolah itu dijadikan teladan kepada anak-anak dara melayu untuk dijadikan fahaman baru. Esok dah tua sikit pakai tudung labuh tutup dosa waktu muda kot???

Bila dah pakai tudung labuh nanti tunjukkan pada orang YANG AKULAH YANG PALING DISAYANGI TUHAN DAN SYURGA DAH DIJANJIKAN UNTUK AKU. Alaaa sikit lebih kurang macam makcik yang GILA SAKAN kat NABI MELAYU TU..kan dia pun kata macam, tu, apa beza nya?

BNPASTITUMBANG berkata...

oooit sapa kita sume yg sokong tu...den tak join kamu,anak beranak,kawan-kawan,saudaro maro sume tak do nyo sokong BN laiee.
maaf lah yo
bahaso tu kasa bonar lah.
SB ko apo...
lamo dah tak ngacau....

roh_insan berkata...

Tanpa Nama Berkata...

Elok benolah kau sebagai pembela binatang yang tengah dok sakit jiwa menanti takdir yang akan menimpa diri akibat dosa main bontot...

Tak elok kasar2 sgt,kate2 tuan tu bolih meletakkn diri tuan didlm keadaan jahil muraqab,jahil yg bersusun-susun,lg pun Rakyat M'sia dah cerdik-cerdik,tak perlu nak maki-maki,bile ade bukti org akn nilai,lg pun siape lah kite nak menentukn tiap sesuatu diatas muke bumi ini.

Kpd rakan blogger tak perlulah kite nak maki atau kutuk gle2,yakinlah suatu hari KEBENARAN PASTI ditimbulkn olih yg MAHA ESA.(tp kekedang sye pu ilang sabo.hu..hu..)

Pembela M'sia,dah lame sgt sye tak dengar perkataan Sonto Royo tu,tp yg sye dengar Sonto Loyo,mane yg betul yek.

Sonto Loyo..teringat pade suatu ketike..

sanjiun berkata...

Krisis akan menyatukan Rakyat tak kira kaum dan agama.
Begitulah pencapaian Malaysia semasa penjajahan British. Sebagai satu bangsa, Malaysia berjaya memerolehi kemerdekaan.

Setelah lihat apa yang berlaku di Perak, Rakyat berdiri bersama ADUN-ADUN di bawah pokok dan mendengar hujahan ADUN, tanpa kira kaum. Mereka ni tak takut akan FRU dan polis.
Sekali lagi, inilah perpaduan Rakyat Malaysia untuk mendapatkan merdeka. Kali ini, kemerdekaan untuk demokrasi; bukan lagi kemerdekaan daripada penjajahan.

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]