Ada lagikah ahli UMNO yang berperinsip seperti Shahrir?

| |
Himpunan Agung UMNO akan berakhir esok. Yang menang dalam merebut jawatan yang dipertandingkan, pastinya lega kerana masih mendapat mandat ahli, tetapi ... bagaimana pula mereka yang kalah, terutamanya yang memegang jawataan sebagai Menteri? YB Rais Yatim berkatam beliau belum memikirkan samada akan melepaskan jawatan sebagai Menteri atau tidak setelah kalah dalam merebut jawatan Naib Presiden UMNO.
YB Azalina Othman Said , Menteri Pelancungan yang masih di diasat oleh SPRM, gagal di hubungi untuk di minta pendapat beliau mengenai kekalahan mempertahankan Ahli Majlis Tertinggi UMNO.

YB Shahrir Samad, mungkin hanya beliaulah satu-satunya pemimpin UMNO yang masih berpegang pada prinsip bahawa jika beliau tidak diberi mandat oleh ahli part, beliau akan melepaskan jawatan Menteri yang sedang beliau sandang sekarang.
Jika ramai lagi ahli UMNO yang berperinsip seperti YB Shahrir, tidak mustahil UMNO akan menjadi sebuah parti yang bakal di senangi kembali oleh orang Melayu kerana, asas pegangan pada prinsip itu ialah kesetiaan dan kejujuran dalam menjaga amanah yang diberi oleh ahli parti @rakyat.
Satu perkara lagi, secara prinsipnya, seseorang itu belum lagi bersalah kecuali di buktikan di mahkamah. Jika prinsip asas ini diikuti oleh semua, terutamanya pemimpin UMNO, pastinya, tanpa ISA akta tahan tanpa bicara itu,UMNO akan tetap menjadi sebuah parti yang dominan dan di hormati teman juga lawan.Dan kerana ketiadaan pinsip jugalah UMNO telah di nyatakan sebagai parti yang bakal reput dan di lupakan menjelang PRU13.Masa akan menentukannya.
Segala-galanya berpaksikan pada prinsip!!! Tahniah YB Shahrir kerana jujur dan sentiasa berpegang pada prinsip.


0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]