Rakyat Malaysia makin sayang pada Kerajaan Nizar di Perak.

| |
Hari ini, satu sejarah telah tercipta bahawa satu Sidang DUN telah diadakan di bawah pokok di tempat letak kereta, di Negeri Perak Darul Ridzuan.Berikutan tindakan polis yang tidak membenarkan semua EXCO sah menggunakan dewan DUN, maka akhirnya mesyuarat DUN tetap diadakan juga, demi memenuhi aspirasi dan kemahuan rakyat Perak.

Sebenarnya peristiwa "persidangan dibawah pokok ini" tidak merugikan MB Nizar dan pasukannya, malahan lebih menarik simpati rakyat terhadap kesungguhan mereka mempertahankan kerajaan sah Pakatan Rakyat di Perak. Syabbas pada MB Nizar dan semua EXCO yang terlibat.

Inilah kezaliman yang amat nyata dari BN.Jika sebelum ini, rakyat baru mengetahui bahawa ISA adalah zalim, maka hari ini, selain ISA, UMNO/BN juga mempergunakan apa saja termasuk mengunci sebuah bangunan lantas menyerlahkan pada rakyat bahawa kezaliman dan kejahatan mereka memang tanpa batas kemanusiaan!!!

"Raja adil raja di sembah, Raja zalim raja di sanggah"....rakyat sedang menjadi hakim, menyaksikan apakah ada suara atau tindakan murni dari istana yang boleh menyelesaikan krisis yang sedang berlaku sekarang?Apakah tindakan Sultan untuk menyelamatkan rakyat Perak dari kemelut politik yang sedang mengganas kini?

Hidup kerajaan MB Nizar, salah satu negeri yang telah meluluskan usul mansuh ISA di sidang DUN tahun 2008!!!

10 ulasan:

Awanama berkata...

Dua pilihan..

Kerajaan Nizar atau Kerajaan COWBOY...

Anak Perelih berkata...

kerajaan BN adalah kerajaan pintu belakang , aka asshole government...

yeop berkata...

Eh.. aku nak tanya kit. aku ni jahil pasal undang2 tubuh N.Perak sebab tak didedahhkan. Kalau sultan tak setuju apa akan jadi ek?

Awanama berkata...

elehhh.... cuba unmo yg buat mesyuarat bawah pokok, abis menjejis air liur PAS&PKR mengata umno.

tak pa la nizar....rakyat akan menilaiiii.....semoga derhaka ko dan DAP akan dikenang oleh 7 keturunan org2 melayu yg sayang kan sultannya.

Mat Selama

Awanama berkata...

YB Nizar and team did a great job in Perak. Look at the road in Bandar Taiping, all nicely patch up and make good after 308, last done 10-20 yrs ago, where the money gone?!

Apa kemampuan BN? Rompak, curi?

Kenapa takut sangat membubarkan kerajaan Perak yang dirompak dan bagi pilihan balik kepada RAKYAT untuk menentukan SIAPAKAN KERAJAAN SEBENAR DIPILIH? Rakyat menghina KERAJAAN KATAK! TIDAK TAU MALU!

VOICES OF PERAK

Awanama berkata...

Wahai org melayu yg sayang kan sultan...kenapa tidak diberi peluang kepada rakyat Perak sekali lagi untuk menentukan siapa pemimpin pilihan mereka. Sama-samalah kita lihat tindakan Sultan Perak untuk memulihkan kepercayaan rakyat kepada baginda...

Awanama berkata...

terlalu one side...terlebih kearah PR..not all rakyat malaysia syg kerjaan Nizar tu,jagan sapu habis bro..aku tak sayang kerjaan nizar pun..tak layak pun...lebih kearah sarkis yang penuh dengan badut..

DAP as master of puppet..
nizar as puppet lembik kalah paklah..
hanya berani bila terdesak...
tapi still under the command of DAP..

pe cite?tak sokong keputusan raja,tp still nk cari raja unuk luluskan keputusan sidang nih?

bak kata kanak-kanak tak reti pape..depa mesti cakap cam ni..
"eh,pesal pakcik nizar tu berak tengah jaln,tak malu ke?"

besok nye,budak tu lalu lagi kat tempat nizar tu,dia cakap camni lak..
"eh,pesal pakcik nizar tu makan tahi dia,dia lapar ke?bodoh ke?gila ke?pesal kita kena ikut dia?"
pastuh de lak yg datang kat budak tu,cam ni mamat tu cakap..
"mesti la kena ikut dia,kami kan suka mkn tahi,lg pun,kami suka ape-ape yg kuar dr jubur nih,suka sgt,bukan stakat kluar,masuk pun kami suka"

lebih kurang lew keadaan negeri perak yg aku nmpk sekarang,telalu bnyk gimik,malang budak-budak perak



from,
masyukk

Awanama berkata...

Nama pun masyuk, dia tulis macam tu pun sebab 'masyukk'. Banyak mana dia 'masyuk' tu kena tanya dia, kalau tiga ekor katak tu dapat 50 juta, korang agak2la mamat masyuk ni dapat banyak mana:-).Kalau tak masyuk, jangan harapla mamat ni nulih kat sini.
Tak yah cakap banyakla, selama 50 tahun BN perintah perak, banyak mana yang masyuk poket rakyat, banyak mana masyuk poket dorang. Lu pikirla sendiri!

Awanama berkata...

Tu pasallar masyukk dok syok mengutok, bahasa yang digunakan pun macam bahasa budak-budak yang tak reti bahasa. Mungkin budak ni 'kurang belajar', tak tau hendak berbahasa dengan lebih sopan... Macam ni lah agaknye 'geng budak-budak' yang kononnye akan menjadi pewaris negara... tak reti nak hormat orang tua / orang yang berilmu. Kalau Pak Lah tau perangai 'budak-budak' ni dia pun akan rasa malu... Pak Lah inginkan agar orang muda berilmu, bersopan, hormat orang tua... Jangan sebutlah nak jadi penyokong BN, memalukan...

Awanama berkata...

Dah lebih 50 tahun geng 'masyukk' ni sentiasa dapat 'habuan' dari Kerajaan BN atas tiket 'kontraktor'... Belajar malas, kononnya jadi orang kuat dalam UMNO dan sokong BN boleh 'cepat jadi kaya', tak perlu nak belajar tinggi. Belajar tinggipun bukan boleh jadi kaya... Bila dah tak 'masyukk' dari kerajaan yang memerintah, tu yang mula 'meracau' tak tentu hala... Sanggup buat 'ape saje' untuk dapatkan fulus... Orang-orang macam inilah yang selama ini menjadi 'beban' Kerajaan BN!

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]