Selamatkan Perak, tutup Kem Kamunting.Malaysiakini

| |
Sebaik saja kes di Putrajaya selesai, kami bergegas makan tengahari di Keramat dan sebelah petangnya terus ke Mahkamah Tinggi Jalan Duta.Kami ingin memberi sokongan pada dua orang peguam hebat GMI iaitu Edmund dan Amer Hamzah (rambut panjang).Lebih mengujakan bila saya mendapat sms dari Amer berbunyi " Nizar akan datang ke court prtang ni..". Ketika kami sampai, mahkamah telah penuh. Kami tidak dibenarkan masuk oleh polis yang berdiri di pintu Mahkamah.
Pada mulanya kami sangka mereka ni " SB", tetapi setelah diambil gambar mereka kelihatan bersahaja, saya memberanikan diri bertanya siapakah mereka berempat ini."Kami dari DUN Pasir panjang, tempat YB Nizar...." jelas salah seorang dari mereka. Ohhhh!!!! hebatnya sokongan orang Perak pada MB mereka yang sah."Saya pun sekarang dah jadi orang Perak" kata saya sambil tersenyum."Kami semua pun jadi orang Perak" jerit wartwan dan jurugambar media dari TV Antara, Tv PAS, wartawan The Edge, wartwan Harakah dan beberapa orang bloggers di belakang saya. Ya... kami semua sokong MB Nizar berjuang mendapatkan hak orang Perak.

Penat juga berdiri di beranda mahkamah. Suasana agak bising kerana wartawan dan jurugambar juga sedang bersembang untuk menghilangkan keletihan masing-masing."Lih Kang!!! " Jerit saya dan Nashita serentak. Lupa sekejap beliau sepatutnya di panggil sebagai YB Lih Kang.
Handsome juga adik kami ni bila berpakaian lengkap seperti itu." Kak Nash, you hebat lah" YB Lih Kang memuji keberanian Nashita merempuh FRU dan dia(YB) menyaksikan peristiwa itu di stesen Al Jazeera!!!Hmmmm!!!! jealous juga saya mendengarnya......Lih Kang adalah bekas koordinator SUARAM dan bekas sekretariat GMI.... dan kemesraan beliau bersama kami tidak pernah luntur walaupun bergelar YB!!!Dimana saja kami berada, kami tetap memakai lencana ISA sebagai tanda protes yang berterusan terhadap akta zalim ini.


YB Nizar, MB Perak yang sah ni memang ramai peminat. Sebaik saja keluar dari bilik Mahkamah, beliau bagaikan seorang artis terkenal, diserbu oleh wartawan dan pastinya dikejar oleh puluhan jurugambar.Semuanya ingin mendapatkan komen serta gambar beliau untuk disiarkan atau (dikutuk) oleh stesen tv masing-masing.Namun , satu pemandangan yang sukar dilupakan, YB Nizar sanggup mengeluarkan separuh tubuh beliau dari kereta yang sedang bergerak , semata-mata ingin membalas lambaian orang ramai( kakitangan mahkamah dan peminat beliau) yang menunggu di lobi utama mahkamah. YB Nizar memang amat "sporting" dan istimewa....
Maklumat lebih lanjut mengenai kes saman YB Nizar ini boleh di rujuk di berita utama Malaysiakini.



1 ulasan:

Jeepers Creepers berkata...

selamatkan malaysia..sokong ISA

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]