Kementerian Dalam Negeri perbodohkan rakyat? Malaysiakini.

| |
Pada September 1998, ketika DS Anwar di pecat dari jawatan TPM oleh Mahathir, Dollah Dawi jadi Menteri Dalam Negeri.Ketika DS Anwar ditemui dengan mata lebam, ada suara sumbang mengatakan "Anwar mencederakan dirinya sendiri".
Pada September 2008, bila wartwan Sin Chew di tahan dibawah ISA, Menteri Dalam Negeri ketika itu telah bertukar pada Hamid Albar. Bila rakyat bising dengan penahanan itu, Hamid beri alasan "wartawan wanita itu ditahan di bawah ISA untuk menjaga keselamatan beliau...."

Malaysiakini melaporkan, KPN, Musa Hassan telah mengeluarkan satu kenyataan iaitu, kuasa untuk menghalang ceramah telah diberikan pada Ketua Polis Negeri. Oleh itu contohnya, jika di Perak ada orang/persatuan ingin mengadakan ceramah, ianya mesti mendapat kebenaran dari Polis Perak. Di negeri lain pun posedurnya sama.
Yang peliknya, bila Pakatan Rakyat ingin mengadakan ceramah, polis memberi pelbagai alasan supaya permit tidak diluluskan. Contohnya Cikgu Bard ingin mengadakan ceramah di Penang, negeri Pakatan Rakyat, pun sukar untuk dapatkan permit polis... Jawapan standar polis biasanya, "kami bertindak mengikut arahan atasan".
Siapa pihak atasan itu? Siapa pihak atasan di KDN yang buat arahan bodoh tersebut?


6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku percaya mata anwar lebam sebab dia cedera kan diri sendiri. ini kerana anwar ibrahim memang seorang penipu dan pembelit dan sanggup lakukan apa saja untuk kepentingan dirinya. terbukti bila, satu dunia kena tipu dengan dia pasal ambil alih kerajaan persekutuan pada 16 september 2008 yang lalu. tapi akhirnya kerajaan perak yang diterajui oleh pakatan rakyat yang diambil alih oleh BN. padan dengan muka dia. dia ludah kat langit, ludah dia yang keluar dari mulut dia jugaklah yang masuk balik dalam mulut dia. sekali lagi padan muka dia. syabas UMNO!!!

Anak Perelih berkata...

CELAKA UMNO!!!

Tanpa Nama berkata...

umno pengkhinat negara!!!!!!marilah sama2 kiter kuburkan umno and bn pada pru13

kkitsam berkata...

Anwar cederakan diri sendiri? Hanya orang bodoh sahaja yang percaya pada bohong DrM. 16 sept tidak berjaya kerana DSAI ingin melakukannya melalui perlembagaan, beliau minta Pak Lah adakan persidangan parlimen supaya undi tidak percaya ke atas Pak Lah boleh dilakukan tetapi Pak Lah takut, dan elakkan permintaan DSAI serta hantar semua MP dari Sabah Sarawak ke Taiwan melancung. Jelas ekali DSAI lebih bermaruah kerana tidak memaksa peralihan kuasa tetapi menggunakan langkah yang sepatutnya. Ini juga merupakan nasihat kepada BN di Perak, masuk ke Dewan Undangan Negeri, cuba buat undian tidak percaya ke atas MB Nizar, bukan memecat atau memaksa. Tindakan BN hanya menjadikan rakyat tidak puas, rakyat memilih Pakatan Rakyat, tetapi BN memaksa rakyat menerima BN. Sampai Pilihanraya tahulah kita macam mana BN dihukum!

roh_insan berkata...

Tak baik tau kate Kementerian dlm Negeri Perbodohkan Rakyat,,Tp mmg rakyat tu yg Bodoh sbb nyokong umno.

Dah tau Penyamun dok sokong gak.

Nasib kau la Penyamun...

Tanpa Nama berkata...

Aku seorang ahli UMNO dan keluarga adalah penyokong UMNO. Tapi semenjak dua menjak ni, mulai dari pilihanraya 2004 lagi aku dah pangkah parti lain...... begitu juga dengan keluarga....Kami tak kisah samaada DAP, PAS atau KEADILAN.......sebabnya mudah.....selagi simalaun Najis tak dihadapkan kemahkamah selagi itu lah aku dan keluarga dah MELUAT dengan UMNO (Untuk Melayu No OTAK)

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]