Salahkah menyemarakkan semangat demonstran?

| |

Saudara Rozan sedang membaca sajak di pusat itu. Sajak anti-ISA itu begitu segar dan menyemarakkan semangat tahanan. Namun, belum sampai dua minit sajak itu dibaca, Rozan telah diusir dari situ oleh sekumpulan polis.Dan kemudian, sekumpulan FRU bertopi merah diarahkan untuk memantau semua tahanan....





"Ketika kami sembahyang Zohor ditepi jalan, lori sembur kami dengan air asid. Pedih seluruh badan. Bila kami selesai sembahyang, polis pula tangkap kami dan paksa masuk dalam terak..." kata Puan M dari Kedah.
"Dulu, kami dengar je kisah kejahatan polis ni.Tapi sekarang, kami dah rasa sendiri.... Polis memang ganas!!!"kata Puan K, disebelahnya.
"Tapi kami tak serik nak datang demo lagi...." kata mereka berdua sambil tersenyum....



Tahanan sudah pandai meminta kehadiran peguam.Polis yang sudah penat kerana menangkap mangsa seawal jam 2 pagi, mula rasa marah kepada kami. Akhirnya, kami akur untuk dipindahkan ke IPK,KL.Namun , dipertengahan jalan kami diberitahu trak bergerak ke IPD Dang Wangi.Ketika melalui pagar PGA, kami nampak sekumpulan peguam tidak dibenarkan masuk ke kawasan tahanan!!!! Polis menghalang peguam bertemu tahanan!!!
Jam 7 .30 malam, kami berlima tiba di Pusat tahan Bukit Jalil, jauh menympang dari IPK,KL atau IPD Dang Wangi.




4 ulasan:

Awanama berkata...

JUST DO IT! DEMO FOR OUR HUMAN RIGHTS!

All of us support Kak Laila even my friends n their family who r far from KL!!!!

Keep It Up!

Jacelyn

AMK Melaka berkata...

Salam,

Saya simpati ke atas apa yang berlaku. Semoga Allah sentiasa melindungi kita! InsyaALLAH.

Saya telah pun siarkan gambar dari blog ini ke blog AMK Melaka. Harap puan berikan kebenaran.

Terima kasih.

Awanama berkata...

Hidup Malaysia!!Hidup Rayat!!Mansuhkan ISA. You are my hero!

apa aku lihat berkata...

salam..
sedih sy baca cite kat blog ni ngn blog shuaib.xpe ALLAH sentiasa bsama org yg benar..menyampah gila ngn polis skrg.pakcik sy pn polis tp dia pn mnympah dgn polis2 yg jaga demo 2.aman je pun demo.dowang yg buat kacau.

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]