APA KHABAR PENGUASA ISA??

| |
Saya rasa, sebut je 16 September, ramai yang dah tahu apa berita terkini semua para penguasa ISA tu. Ya..mereka ada ISA yang dianggap seperti "TUHAN" yang menyelamatkan kareer politik mereka.

Mereka lupa, mangsa ISA yang dah hampir 7 tahun merengkok di Kem sana, pagi petang,siang malam berdoa agar Allah memberi balasan yang setimpal dengan perbuatan mereka selama ini. "Di dunia kita tuntut, di akhirat pun kita tunggu" kata salah seorang dari tahanan itu.

Lihatlah PM Dollah Dawi, kesian dia... sana-sini penyokong sendiri suruh letak jawatan. Tun Dr M, orang pertama yang menyumbatkan tahanan "Jemaah Islamiyyah" ke Kem Kamunting, pun hidupnya tak tenang...

Saya akan tunggu dan lihat, apakah episod seterusnya yang akan berlaku pada mereka. Well...siapa yang suruh mereka pandai-pandai jadikan rakyat sendiri sebagai "kambing hitam?", tergamak memisahkan anak-ayah,suami isteri bertahun-tahun tanpa sebarang bicara??

Manusia kah penguasa ISA itu???Jika ya, dimanakah perikemanusiaan mereka?

Saya doakan DSAI akan melakukan yang terbaik untuk mendapatkan kembali hak-hak rakyat Malaysia yang telah dinafikan, bukan kami mangsa ISA saja. Cuma satu janji DSAI yang saya ingat sewaktu berjumpa beliau pada 16 April lalu(gambar)." Hari ini kita perentah, esok semua tahanan tu dibebaskan".

Wallahualam.

Note:Nashita, saya, DSAI, Syed Ibrahim(Pengerusi GMI) dan Kak Animah,MT PKR.

1 ulasan:

Orang Melaka berkata...

Salam,

Terima kasih kerana mengunjungi blog saya.

Saya doakan semoga perjuangan Puan akan berjaya dan mendapat balasan yang setimpal dari Allah SWT.

Salam Ramadhan dan Aidil Fitri buat Puan Sekeluarga.

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]