FAHAMILAH ISA - 3

| |
Elemen ke 3 ialah kesanggupan dan kekuatan untuk berkongsi berita dengan media bagi mendedahkan kejahatan ISA, kejahatan SB,kejahatan Menteri Dalam Negeri(MDN) yang menguasai ISA.Contohnya, sentiasa bersedia untuk mengadakan sidang akhbar,tidak takut muncul di kaca tv, berkongsi maklumat dengan wartawan , memberi ceramah , menulis artikel dan lebih baik jika dapat menulis buku untuk mendedahkan segala keburukan isi ISA.

Namun, anda kena ingat, tidak semua media dan wartwan mereka jujur dalam membuat laporan.Biasanya, media dan wartawan akhbar alternatif seperti Malaysiakini, HARAKAH, Suara Keadilan...boleh dipercayai isi laporan mereka.Kebiasaannya juga media arusperdana seperti Berita Hairan, Utusan Melayau dan media yang sewaktu dengannya, memang tidak boleh dipercayai. Kita bercakap bahawa ISA itu zalim, keluar dalam laporan mereka esoknya, berita sebaliknya.

Sekiranya "anxious" menjawab soalan wartawan pastikan jawaban yang diberikan benar-benar hanya fokus kepada fakta ISA, iaitu tidak siapa boleh ditahan tanpa bicara dan sekiranya membuat kesalahan, bawa aja ke mahkamah!!! Jika anda merapu, jangan terkejut, jawapan yang keluar dari mulut anda akan "backfire" anda semula.

Saya selalu sebut, SB ni dia takut pada wartawan yang jujur dalam tulisan,sepertimana syaitan takut pada Al Quran!!!

Sorry ye.To be continued....

Note: Bersama wartwan HARAKAH ,Rohaya(tudung kuning), Anis (tudung biru) dan sukarelawan GMI, Nurul Hazirah.

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]