KENAPA MARAH SANGAT PADA LIM GUAN ENG?Malaysiakini.

| |
Apa yang menyebabkan YB Dr Hilmi Yahya (UMNO Teluk Bahang) marah sangat pada Ketua Menteri YB LG Eng? Adakah disebabkan kesilapan huruf di banner yang tersilap perkataan "amar" jadi "amal"? Besar sangat kah kesilapan itu hingga beliau merapu dan mendakwa YB LG Eng cuba mempersenda ugama? Dan tak sangka pula beliau boleh menyebut ayat "amr maaaruf ,nahi munkar" itu dengan jelas....

Pastinya, sikap DR Hilmi adalah sikap'standard" semua wakil rakyat UMNO. Bila sudah menjadi YB,semua ilmu agama mereka telah lupa. Wang dan pangkat telah mengelabui mata hingga mereka tidak nampak dan tidak kenal yang mana halal dan yang mana haram.
Amat mudah beliau menuduh YB LG Eng mempersenda ugama. Apakah beliau tidak sedar, bahawa orang Pulau Piang menolak mereka UMNO-BN, kerana mereka ini, zahirnya berugama islam tetai ,sikap mereka tidak boleh dipercayai.Mereka ditolak kerana mereka tidak jujur, bukan saja pada orang Islam,tetapi pada semua bangsa yang tinggal di Pulau Mutiara itu.

Dan seperkara lagi yang beliau lupa ialah, UMNO masih ada ISA ,akta yang terbukti sangat zalim,tetapi masih diguna oleh pemimpin parti itu. Adakah ISA sesuai diamalkan oleh orang Islam? Adakah ISA bukan sesuatu yang jahat dan mungkar ,yang wajib di hapuskan dengan segera?

Note: Saya bersama YB LG Eng dalam satu forum anti-ISA di SCAH tahun 2007. YB LG Eng duduk di hujung sekali,bersebelahan dengan Pengerusi GMI, Syed Ibrahim.

5 ulasan:

kalimullah hassan berkata...

engkau dah gile ? no to isa ? fuck you man !bangang punya melayu

Tanpa Nama berkata...

fikirlah dengan matang, apa akan jadi bila tiada ISA?

Tanpa Nama berkata...

wei korang nie mesti org UMNO-BN yang bengap kan...apa guna nya ISA???naper kerajaan xreti nak dakwa tahanan ISA kalau mereka benar2 salah..UMNO-BN is the most STUPID leaders and government termasuk yg skg pada ISA....

Tanpa Nama berkata...

Let's say NO TO bar-ISA-an national!!!

Tanpa Nama berkata...

mana mana pun ada UMNO cyber troopers ya. tak berani guna nama sendiri guna nama orang lain. ini la produk BN, biadap!!!

Bila ISA tiada??? Maknanya, BN pun tiada.

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]