TAMU ISNIN:BLOGGERS JUGA ANTI-ISA!!!Malaysiakini

| |

Mungkinkah dengan kempen-kempen GMI membantu membawa kepada perubahan rakyat untuk menentang ISA ini?

Tidak boleh kata begitu. Saya tidak boleh 'claim' itu hasil kerja GMI semata-mata. Kita mesti ingat pada 1998 Gerak (Gabungan NGO dan Parti Politik) diasaskan almarhum Dato' Fadzil Nor.Dan dari Gerak kemudiannya GMI pula ditubuhkan pada bulan April 2001, untuk meneruskan kempen anti-ISA ketika itu. Ketika itu ramai pemimpin PAS- tidak begitu vokal seperti almarhum. Ramai yang mengganggap, penahanan itu sebagai satu ujian bagi memantapkan keimanan dan bagi sesiapa yang bersabar menghadapinya akan menerima darjat yang mulia. Tapi bagi saya jika kita lawan balik itu adalah lebih baik.

Kini, keadaan sudah berubah. Kesedaran rakyat sudah mula meningkat. Batas pengetahuan dan capaian maklumat mereka juga lebih meluas. Mereka sudah bijak menilai berita-berita di surat khabar, laman web dan blog. Semua itu membantu dalam meningkatkan kesedaran mereka tentang ISA.
Nota:Saya bersama peserta ISA VIGIL di PJ.Most of them are bloggers.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

i) mansuhkan isa
ii) rakyat patut didedahkah kepada internet supaya boleh dapat berita yang lebih sesimbang; bukan hanya dari media arus perdana.

carmanio.

Merah Hitam berkata...

carmanio,

U r absolutely correct!!!!Teruskan menyokong usaha mansuhkan ISA!!!

Tanpa Nama berkata...

we need more malays to come out to defend the anti-isa movement now that we are seeing pewaris & co coming out to "defend isa"; lest it be twisted by them and turn into a racial issue.

it never was, and never will(should) be.

carmanio.

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]