MENTERI DALAM NEGERI BEBASKAN TAHANAN ISA, IKUT SUKA DIA.Malaysiakini.

| |
Saya terkejut melihat berita "Yazid Sufaat bebas" di Suara keadilan keluaran 158. Dalam hati saya bersyukur, beliau telah dibebaskan.Dan saya tambah bersyukur kerana akhir-akhir ini, Allah telah tunjukkan lebih banyak bukti kepada rakyat betapa zalimnya pimpinan UMNO, terutamanya Menteri Dalam Negeri ,yang ternyata membebaskan tahanan ISA bukan kerana kesalahan atau dakwaan yang di letakkan keatas mereka tetapi, pembebasan itu dilakukan mengikut selera dan keinginan beliau sendiri. Kenapa saya terkejut? Yazid Sufaat , tahanan ISA dilabelkan sebagai Ahli Jemaah Islamiyyah (JI) adalah "ahli JI" pertama ditahan di PRC.Mengikut laporan akhbar, beliau telah ditahan pada bulan September 2001 dan dipercayai sebagai "ketua kumpulan JI" di Malaysia.

Saya mengetahui kewujudan Yazid dan Jemaah Islamiyyah setelah suami ditahan di Kem Kamunting . Saya dan GMI sering mempersoalkan, sekiranya Yazid benar-benar merbahaya dan menggugat keselamatan negara, kenapa selama 7 tahun di Kem Kamunting, pihak kerajaan tidak mahu mendakwa beliau di mahkamah?

Yazid , sama dengan tahanan ISA lain, hanya perlu menyanyi lagu negaraku setiap pagi, mendengar ceramah pegawai ugama dari JAKIM , diberi ceramah tentang perniagaan serta pertanian dan setiap tahun dibawa ke PRC di Kuala Lumpur untuk sessi "brainwash".

Pada bulan November 2008 baru-baru ini, Yazid, Dr Abdullah Daud dan Suhaimi Mokhtar yang mana ketiga-tiga mereka telah cukup 7 tahun di Kem, telah dibawa ke Police Remand Center di K.L untuk sessi kaunseling.Diantara 3 tahanan ini , Yazid seorang saja dibebaskan. Dr Abdullah dan Suhaimi masih lagi menghuni blok-blok usang di Kem Kamunting.

Pelik!!Orang yang didakwa "sangat bahaya dan penting" itu telah dibebaskan manakala orang lain yang ditahan lebih kemudian, masih lagi belum dibebaskan......

INI LAH HAKIKAT SEBENAR ISA. MENTERI DALAM NEGERI BOLEH MEMBEBASKAN DAN MENANGKAP SESIAPA SAJA YANG DI INGININYA DAN ALASAN BOLEH DICIPTA UNTUK MENSAHKAN/ MEMBENARKAN PENAHANAN ITU.

Siapakah lagi yang akan dimangsakan oleh Menteri Dalam Negeri selepas ini?

1 ulasan:

kekwa66 berkata...

ISA.....IKUT SUKA AKU....HAHA...

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]