Siapa yang TIDAK bercakap benar???

| |
Menteri Dalam Negeri ,Hishamudin kata "saya rasa ISA boleh diterima rakyat"
Rakyat Malaysia di SOGO semasa himpunan MANSUH ISA 1 Ogos lalu.

Rakyat Malaysia di Masjed Jame' semasa himpunan MANSUH ISA 1 Ogos lalu.


Saya tengok dalam Berita Harian semalam, ms 9, diberitakan Hishamudin dah bertemu wakil2 dari Majlis Peguam, majlis Peguam Muslim, dan beberapa NGO lain dan kemudiannya mengumumkan bahawa "beliau rasa, rakyat Malaysia akan terima ISA". Betul ke???Namun, rasanya tengok gambar-gambar diatas ni, anda semua dah boleh agak, sapa yang suka ISA, ye dak gitu?



Rasa pelik saya bertambah-tambah kenapa Hishamudiin tak jemput GMI dimana Bar Council@Majlis peguam adalah salah satu ahli aktif didalamnya? Kalau semua orang lupa biarlah saya ingatkan semula, Gerakan Mansuhkan ISA(GMI) adalah milik rakyat Malaysia.GMI ada 83 keahlian antaranya PAS,PKR,DAP, JIM. ABIM dan berbagai lagi NGO termasuk persatuan pelajar.NGO dan parti politik GMI mewakili lebih sejuta keahlian berdaftar dalam 83 parti politik dan persatuan tersebut.

Kenapa Hishamudin tak jemput wakil SUHAKAM ek?Bukankah SUHAKAM adalah wakil kerajaan yang dilantiuk khas untuk menjaga hak asasi di malaysia ni?Dah bayar gaji mereka puluhan ribu ringgit tiap bulan, tapi bila bercakap tentang ISA, Hishamudin tak mahu jemput mereka pulak?Ooohooooo...agaknya SUHAKAM tak dijemput sebeb sejak tahun 2003 lagi, dah keluarkan kenyataan bahawa ISA WAJIB DI MANSUHKAN dan pendapat itu konsisten hingga kini......Betul tak???

At least kalau tak mahu jemput GMI punuuuun... ajak le SUHAKAM.....




1 ulasan:

Fathi Adha berkata...

siapa yg mahukan ISA???

pemimpin yang mahu menutup mulut rakyat....

perlu utk seksa rakyat??

????

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]