Kami datang wahai Bagan Pinang!!!

| |
Kami "one-Malaysia" dari SUARAM dan GMI.
Di jemput menyertai satu sidang akhbar tuntutan dari JERIT.Disebelah saya Datuk Kamarul, Nettiah (Jerit), Calon Bagan Pinang Sdr Zulkefli dan Yb Lau Weng San(DAP).

Membantu menyediakan flyers di Bilik Gerakan PKR di batu 6.


Sessi bertemu isteri calon iaitu Pn Saiyah yang berada di Bilik Gerakan Pahang.



Sedang menjamu selera di Kopitiam Bangi sebelum memulakan perjalanan pulang ke Kuala Lumpur.




"Hai ...datang sorang je?" tanya Yb Mahfuz Omar padaku sambil tersenyum.Aku membalas senyuman penuh makna dari Yb Mahfuz , yang juga pernah ditahan dibawah ISA awal 90an dulu. "Mat Sah kena sekatan kawasan, jadi dia kena duduk rumah..." jawabku ringkas.Selepas itu, terdengar pelbagai usikan lagi dari adik-adik wartawan yang berada di ruang MEDIA itu.



"Kami datang dari K.L nak membantu sedaya yang mungkin...untuk hari ni je..." kata kami semua. Kami berhak mendabik dada sebagai kumpulan 1-Malaysia kerana yang datang adalah dari pelbagai bangsa iaitu Seng yee, Nalini, Heng Lung, Izwan, Nashita, kak Jije, Marianne dari Perancis dan Juae dari dari Korea.
Gamabar yang diposkan ini menceritakan betapa kami terlalu ingin memberi sedikit tenaga untuk memenangkan Bagan Pinang supaya tidak berterusan duduk dalam pimpinan tangan-tangan mereka yang zalim dan tidak jujur.
Saya sentiasa konsisten dengan pendapat bahawa sesiapa saja pemimpin yang datang dari sistem UMNO, memang semuanya sama iaitu tidak amanah, perasuah dan tidak islamik langsung!!!
Calun yang sedia ada ni pun sama jeee....

1 ulasan:

amcek dan kehidupan berkata...

kak laila,

lawan tetap lawan.

kata lelaki berbaju hitam belang putih itu. sebelum berlalu meninggalkan kumpulan kak lalila yang baru hendak makan.

begitu?

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]