PM Najib akan mansuhkan ISA???

| |
Dalam M'siakini hari dilaporkan bahawa PM Najib akan membantu Obama menghilangkan Islamphobia dikalangan rakyat Amerika.

Reaksi saya....bagus lah jika PM kita betul-betul nak membetulkan semula pandangan umum bahawa Islam itu satu agama yang selamat dan penganutnya bukan lah pengganas!!! Elok sangat lah tu jika PM dari Malaysia nak tolong bersihkan nama Islam yang telah dirosakkan oleh mantan Presiden Amerika, Bush dan disokong pula oleh mantan PM , Tun Dr Mahathir.

Namun, sebelum apa-apa tindakan dilakukan, TOLONG lah mansuhkan ISA terlebih dulu kerana ISA dah terbukti satu alat yang sering diguna oleh pemimpin negara ini untuk menahan rakyatnya yang berugama Islam dan mereka dinamakan dengan pelbagai gelaran yang semuanya dikaitkan dengan keganasan.

Hampir semua lelaki Islam dalam gambar diatas adalah orang Islam yang pernah ditangkap dan disumbatkan tanpa sebarang bicara ke Kem Kamunting.Menteri Dalam Negeri dan polis bertanggungjawab menggunakan ISA keatas semua mereka. Lelaki-lelaki tersebut ditahan antara 4 - 8 tahun di Kem Kamunting.Selepas dibebaskan dari Kem , mereka juga khabarnya masih diekori oleh polis-polis Special Branch(SB) yang kononnya untuk memastikan mereka ini benar-benar tidak lagi menjadi ancaman kepada keselamatan negara.

Kini, ada 18 orang lagi yang masih ditahan dibawah ISA. Ada yang masih ditahan di Pusat Remand Polis di kKuala Lumpur, dan ada juga yang masih dikurung di Kem Kamunting.

Selagi ISA masih ada, tahanan ISA belum dibebaskan, rasanya PM Najib belum layak untuk bercakap mengenai keadilan dan hak asasi dalam Islam...betul kan?

p/s: Semua bekas tahanan ISA tetap berdoa moga Allah percepatkan balasan yang setimpal terhadap segala perbuatan Menteri Dalam Negeri dan seluruh kakitangannya yang telah menahan mereka dibawah ISA.Didoakan agar SB2 tidak lagi mengganggu kehidupan semua bekas tahanan tersebut...Ameen!!!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

saudara...
boleh x nyatakan kenapa mereka dimasukkan ke dalam sana,,,
kalu x salah..kenapa saya saudara atau orang lain tidak dimasukkkan jugak,,,
pikir la saudara...
kalau nak tunggu mahkamah selesai sampai bila nak selesai kes...
asyik tunda jer...

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]