Siapa yang kurang ajar, wartawan atau SB???

| |
Sebaik saja selesai membaca laporan M'siakini yang bertajuk" Puteri UMNO:Wartawan menyamar kurang ajar..."...tiba-tiba aku rasa nak tergelak yang amat sangat.....


Apa tidaknya, laporan itu menyebut bahawa ada seorang wartawan yang menyamar memakai tudung dalam satu majlis tertutup anjuran gerakan itu yang sepatutnya hanya dihadiri oleh wartawan dari media tertentu saja.Wartawan yang pakai tudung itu dikatakan terdengar perkataan "cina sepet" dan"India kaki botol" yang di sebut oleh seorang pegawai tinggi BTN!!! Marah betul nampaknya Cik Nordiana ,wakil Puteri UMNO kepada wartawan tersebut....

Kenapa Puteri UMNO marah sangat berita tu keluar pada umum?Bukan ke bagus diketahui orang ramai...dapat gak Puteri iklan percuma!!!

Puteri UMNO tahu tak, selama ini, ramai pegawai polis dari Cawangan Khas(SB) berselerak satu Malaya yang kerjanya menyamar dalam setiap majlis yang dianjurkan oleh NGO2 dan parti gabungan Pakatan Rakyat?Puteri tahu tak betapa SB2 ini cukup bebas mengambil gambar, mengutip berita dan membuat laporan pada ketua mereka di KDN?

Dulu, dalam program NGO dan parti PR, penganjur terpaksa berjaga-jaga dengan kehadiran "wartawan"@ SB tersebut yang sering hadir dengan nota dankamera masing2 untuk mengetahui ,apakah isi-isi penting ucapan penceramah program.Sengaja SB2 ni dihantar oleh KDN untuk memantau semua program NGO semata-mata untuk menakut2 dan membuat ancaman lembut....

Namun kini, nampaknya, Puteri pula sedang menghadapi situasi tersebut......Lepas Puteri, tak mustahil himpunan UMNO juga bakal menghadapai keadan yang sama....

p/s: Hancur2 ,hancur SB!!!!

6 ulasan:

Awanama berkata...

Merah Hitam,
DOn't b stupid. The thing we r talkin' bout now is of "Reporters' etiquette", not police's.
Kebebalan anda dlm memahami isu menjengkelkan. It's plain irrational and stupid.

Point 1:
"selama ini, ramai pegawai polis dari Cawangan Khas(SB)"

See? pegawai polis kan? polis dan wartawan tidak sama. Polis etika kerja mereka lain, wartawan lain. Dan polis pernah publish ke rahsia2 mesyuarat PR dlm mana2 media?

In which is totally different dlm kes Boo Su Lyn. She was under-covering to get a piece of news dlm satu Majlis TERTUTUP. Yang satu dunia punya wartawan tahu itu bukan etika wartawan; MENYELINAP DALAM MAJLIS TERTUTUP. Dan dia publish the story dlm MalaysianInsider. Lain drpd polis!!

Gelaklah selagi mana anda ingin gelak. Perlu diingat, saya bukan spesies penyokong BN, atau PR. Saya rakyat Malaysia berbangsa Melayu-CIna yg sukakan kebenaran dan kedamaian. Kalau setakat retorik dan penggunaan perkataan yg menunjukkan anda kurang pintar, tolonglah resign sebagai penulis blog politik. Salam.

mumtazah berkata...

HeHeHe. Geram bercampur kelakar

Awanama berkata...

sb ditugas untuk memantau demi keselamatan negara...kalau tak buat mcm ni macam macam boleh berlaku... tapi yang peliknya kita orang melayu ni bila cina persoal mende2 macam ni kita sokong padahal natang cina ni lebih perkauman dari kita tak bising macan u la tuan merah hitam jangan syok sendiri bantai bangsa melayu...

Merah Hitam berkata...

He he he..saya sengaja publish komen2 bodoh dari SB2 M'sia yang gajinya dibayar oleh rakyat!!!SB di bayar gaji oleh rakyat dan mereka ni diguna oleh UMNO/BN untuk menakut2kan rakyat...
He he he..ya, mana ada polis(SB) nak ngaku dia salah?Mereka ni Allah dah tarik keimanan pada Hari Akhirat dan dah makan benda2 dari duit gaji mereka hasil dari kerja mengitntip orang lain...macam mana nur iman nak duduk dalam dada dan hati mereka unless mereka berhenti dan cari kerja halal lain?

Apa2 pun, pada mana-man SB yang pernah bekerja dan bersubahat menganiaya kami...saya tak kan maafkan kecuali setelah dipohon maaf secara terbuka atau...kita jumpa diakhirat sana!!!

joe penang berkata...

Prinsip sy mudah.
Lantak pi la hang pie em, bik momma, guru, ulamak atau rakyat biasa. Kerja perlu adil. Jika zalim akan tetap ditegur/tentang.

Zul Power berkata...

SB-SB tanpa nama tu tak ada telor...

nama pun tak publish. Hati dah gelap.

1. Keselamatan? Bullshit la keselamatan... Macam bodoh punya jawapan. Nak menipu budak tadika boleh la.

Gaji korang yang macam hanjing ni, kami yang bayar... Rakyat bayar. Seharusnya melindungi kepentingan rakyat. Bukan kepentingan orang kaya AMNO.


2. Dont talk pasal etika reporter la babi... Polis pukul orang, dera orang? Hampir semua kes demo, mahkamah bebaskan. Dan berpuluh-puluh lagi kes salah laku polis bawah file Suhakam. Heyy babi, konon nak cakap anjing najis mughalazzah... Si babi lagi besar mughallazahnya.. Haih... nauzubillah anak beranak aku kerja/kawin dengan polis. Mintak lindung la...

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]