IN SOLIDARITY TO RPK,TAN DAN KOK.

| |
Pagi tadi, ada emergency meeting di pejabat SUARAM untuk membincangkan tindakan-tindakan yang wajar di ambil bagi menunjukkan "resistance and resilience" rakyat terhadap penahanan terbaru ISA.Penuh sesak ofis SUARAM yang comel itu dengan kedatangan aktivis Hak Asasi.

Antara tindakan tersebut ialah:
1-Mengeluarkan surat rayuan pada IGP, Menteri Dalam Negeri.
2-Mengeluarkan press statement- hampir semua parti dan NGO telah berbuat demikian
3-Menyertai Vigil yang diadakan oleh GMI(malam ini) ,esok di Penang dan Isnin di Stadium Kelana Jaya.
4-Memakai baju bertemakan merah -hitam setiap Ahad.
5-Memakai lencana ISA setiap hari.
6-...itu je dulu...banyak2 nanti lupa.

Ini adalah tindakan yang boleh dilakukan selain sentiasa memohon doa kepada Allah SWT setiap selesai solat, selesai tarawikh,selesai bertadarus dsb ,memohon supaya kezaliman ISA segera di angkat dari bumi Malaysia ini.

Hari ini juga, lencana ISA di jual bagai "goreng pisang panas".Lencana dan T-shirt GMI itu di beli oleh para aktivis yang mewakili NGO masing-masing, untuk di nerikan pada kawan-kawan dan ahli keluarga mereka.

Selesai semua, saya, Nashita dan K.Jije(isteri YB Saari Sungib-bekas tahanan ISA) beredar dan pulang ke rumah.Kami tidak menghadiri press conferen GMI di SCAH kerana ada urusan lain. Hanya Syed Ibrahim, Zainal Adnan dan Nalini- s/u GMI yang menghadirinya ditemani wakil NGO lain.

Note: Bukan gambar meeting tadi, tetapi salah satu mesyuarat dengan NGO dan wakil Menteri Terrorism UK, bertempat di SUARAM.

2 ulasan:

ahib0205 berkata...

Bagaiman saya hendak dapatkan lencana dan t-shirt ISA tu?

Merah Hitam berkata...

Macammana nak dapat badge dan t-shirt?
Boleh pergi ke Pejabat SUARAM, hubungi Cik Nalini di 0377835724.Esok kami ada pameran di EGM Bar Council, boleh dapat pelbagai barangan GMI disana.tq

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]