"Demi anak-anak, ku buang rasa malu...."

| |
"Assalamualaikum, apa khabar kak? Maaf jika sms ini mengganggu kerehatan kakak.Ramadhan semakin menuju ke hujungnya, tapi saya rasa amat resah dan sedeh.Manakan tidaknya, anak-anak setiap hari bertanya bila hendak membeli pakaian baru menggantikan yang lama yang sudah ketat dan pendek.Anak-anak tidak kisah berbuka dan bersahur nasi putih dan kicap...tetapi saya harap dapat membeli makanan yang istimewa untuk dimakan di pagi raya.Suamiku walaupun sudah lebih setahun dibebaskan dari ISA,namun masih sukar mendapat pekerjaan sepertimana beliau belum kena ISA 5 tahun lalu.

Walaupun beliau telah bekerja lebih 10 jam,namun pendapatannya masih belum cukup untuk membiayai kehidupan kami sekeluarga. Kak Laila.... saya mohon sangat agar mendapat sedikit bantuan dari kakak dari masyarakt di Semenanjung sana.Saya amat malu meminta-minta begini,tetapi demi anak-anak, ku buang segala rasa malu itu....."


Kali terakhir aku bertemu Puan J ialah pada bulan September tahun lepas, ketika menyertai rombongan menyampaikan bantuan kemanusiaan ke Sabah.Lepas itu, hubungan kami terputus dan sms ini adalah yang terbaru ku terima tahun ini.

Selama hampir 8 tahun aku menjadi ahli keluarga mangsa ISA, amat sukar untuk kami mendapat bantuan dari pihak berkuasa yang begitu zalim mencantas rezki dan kasih sayang kami.Semua mangsa ISA menyambung kehidupan hasil dari pemberian orang ramai.

Di sepuluh terakhir Ramadhan ini, GMI berusaha mendapatkan sebanyak sumbangan yang boleh supaya dapat diserahkan kepada mereka yang dalam kesusahan itu.

Kepada anda yang belum menunaikan zakat fitrah, Gerakan Mansuhkan ISA bersedia menerima zakat fitrah anda untuk diserahkan kepada mereka , bekas tahanan ISA yang baru memulakan kehidupan dan juga untuk keluarga Tahanan ISA yang masih ditahan di Kem Kamunting.Sila hubungi Bendahari GMI , Pn Nashita Md Noor di hp 0132096373 dan masukkan di akaun May Bank 162209939776.Moga Allah balas tindakan ini dengan sesuatu yang terbaik.

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]