KPN Malaysia kurang matang?

| |
Nampaknya isu kematian adik Amirul 15 tahun yang di tembak polis beberapa hari lepas, masih panas.Ramai yang menyalahkan polis , kenapa terburu-buru menembak budak belasan tahun tu.Secara lojiknya, budak tu memang salah kerana masih bawah umur dan memandu tanpa lesen....TETAPI, adakah kesalahan tersebut perlu dibayar dengan nyawa?

Susulan dari peristiwa kematian Amirul, orang ramai meyalahkan polis dan M'sia kini telah melaporkan kenyataan balas KPN seperti ini " polis boleh diarahkan supaya menarik diri dari menjalankan tugas mereka...." ....lebih kurang gitulah bunyinya.
Ish!!! Kalau gitu responnya, patut le ramai yang mendakwa jawapan KPN tu kurang matang....
1. Sepatutnya, beliau memohon maaf kepada keluarga Amirul dan seluruh rakyat Malaysia.
2. Bersikap berkecuali dan memohon supaya kes ini disiasat oleh suruhanjaya bebas (bukannya disiasat oleh polis dan kemudian memberi jaminan bahawa polis akan bersikap telus dan adil).
3. Bersedia untuk berundur dan meletakkan jawatan jika kes ini melibatkan salah laku polis dan terbukti berlaku penyalahgunaan kuasa di pihak polis.....
Amacam...setuju tak dengan cadangan nih?

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju dgn yg kedua dan amat bersetuju dgn yg ketiga tu.
pasal yg ptama tu, bg aku pmohonan maaf dgn sndirinya meletakkn polis yg bersalah. so itu tidak perlu, biar siasatan telus selesai terlebih dahulu. kalau terbukti budak tu salah, takkan nak minta maaf dgn pesalah. kalau tbukti tidak bersalah, wajib kpn tu minta ampun dan letak jawatan. tak pun, kamikaze mcm menteri jepun!

-wau

Isa berkata...

Salam Kak Laila,

Teramat setuju sesangat... lagi cepat lagi bagus..., anggota polis pun ramai yang menyampah dengan dia... bukan setakat rakyat jer...

tapi nak ke dia berundur.... asyik postponed jer.....

http://ikutsukaakuisa.blogspot.com

LanaBulu berkata...

Mana ada istilah berenti kerana bertanggung jawab..?
Jgn harap lah depa ni..
Puak2 ni ..sama saja lah dgn puak2 yg memegang cemeti ditangan yg lain2 tu..
2x5 je..
Bila dah masuk kubur..pandai2 menjawab..

Tanpa Nama berkata...

Bukan saja kurang matang atapi juga kurang bijak. Anak saja yang berumur 6 tahun akan menggunakan cara yang sama dengan KPN Malaysia apabila tidak berpuas hati dengan saya.

Melayu Bijak berkata...

Mana boleh macam ni.. Orang Malaysia tak boleh mengaku salah weiii... memang dah macam tu...
Muka jenis tak tahu malu...

Lain la macam Jepun. Terus bertanggungjawab & amik tindakan..

KPN Melayu maa.. Memang jenis cap ayam...

Tu pasal pelabur pun cabut dari Malaysia... Tapi pembangkang la punye pasal.. Orang malaysia masih tak ngaku salah... Muahaha... Bodoh punya Melayu...

Tanpa Nama berkata...

mmg budak tu salah bawa keta takde lesen.. apakah patut ditembak? KPN cakap macam anak2 kecik..kena marah merajuk x nak makan, x nak sekolah kesian kat abg2 polis yg ada dpt ketua yg pendek akal...

fizzie berkata...

mmg x matang...macam budak sekolah rendah.. malu aku jd rakyat m'sia ada KPN mcm ni

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]