Kempen anti-ISA merentas benua.

| |
Bersama Brother Masoud, dari IHRC yang beribu pejabat di UK. Dikiri sekali, pengerusi GMI, Syed Ibrahim , Mat Sah dan saya.

Semua khusyuk mendengar pandangan dan penjelasan dari Bro Masoud.Hadir sama, YB Saari Sungib dan Suhaib Mat Sah.

Sebaik saja mengetahui Mat Sah telah dibebaskan, Bro Masoud dan isterinya, Arzu terus sujud syukur kerana sebahagian dari usaha mereka menyediakan profail untuk Mat Sah tahanan ISA lebih 7 tahun, akhirnya membuahkan hasil.Walaupun mereka berada beribu batu di London, namun kegembiraan saya sekeluarga serta semua pendokong kempen anti-ISA di Malaysia tetap mereka rasai.Justeru, peluang untuk bertemu Mat Sah adalah sesuatu yang amat mereka nantikan.Allah mengabulkan doa dan harapan tersebut.Akhirnya, Bro Masoud, Arzu dan Ahmed dapat bertemu Mat Sah yang selama ini diketahui diatas kertas saja.

Dalam pertemuan singkat itu, Bro Masoud tidak dapat menyembunyikan rasa bersyukur kehadrat Allah.... akhirnya, penahanan tanpa bicara yang dikenakan terhadap Mat Sah, berakhir juga.Beliau yang mengetuai kempen Bebaskan Mat Sah di Eropah turut bekerjasama dengan Human Right Watch di Amerika dan Amnesty International di London.

Saya tidak pernah terfikir untuk berkempen membebaskan aaaabah Suhaib hingga ke tahap itu.Namun, inilah hikmah bekerja secara berkumpulan.GMI adalah nadi kekuatan yang memberi sepenuh ruang,peluang ,sokongan dan bantuan bagi saya untuk melakukan segala-galanya.Alhamdulillah......

Sesiapa berminat, boleh rujuk pada web IHRC iaitu http://www.ihrc.org/.

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]