Kami mahu Abi!

| |
Aku mencapai sekeping sekeping kertas bertulis nama dan nombor telefon beberapa orang isteri tahananISA di Tawau dan mula menghubungi mereka satu persatu.Dari 4 nombor yang ada, akhirnya satu dari nya mendapat jawapan di hujung talian.

Aku :Ini Puan Irda(nama pendek beliau)?
Pn.Irda:Ya saya. Ni siapa?
Aku : Ini Kak Laila dari K.L..
Pn Irda : Ohhh...saya baru berdoa supaya ada peluang dapat nombor hp kakak, tiba-tiba kak Laila ada di talian....Alhamdulillah.
Aku : Ohhh ye ke....you sihat kan?
Pn Irda : Sihat kak, sedang menunggu hari untuk bersalin....Saya stress kak....
(Selepas itu tidak kedengaran sebarang perbualan, melainkan esak tangis dari Pn Irda.Aku sabarkan diri mendengar esak tangis itu.) Aku : Irda, you boleh nangis lama-lama....akak akan terus mendengar...kenapa sedih sangat ni?
Pn Irda : Tadi siang saya dapat surat dari suami di Kamunting, Perak....dia sihat dan pesan supaya kami mendoakan dia segera di bebaskan......Tapi anak-anak tidak faham. Mereka nampak surat itu dan semua menangis rindukan Abi(ayah yang sedang di tahan)...saya dak tahan melihat anak-anak semua sedih gitu...
Aku : (Tak tahu nak kata apa. Ku biarkan Pn Irda terus menangis....)

Bapa mereka iaitu Mohd Abduh Bin Umar telah ditahan tanpa bicara sejak 14 Nov 2011 dan sekarang beerada di Kem Kamunting. Semoga Allah cepat perkenankan doa-doa mereka yang senntiasa memohon supaya Abduh segera dibebaskan dan penguasa ISA serta semua kakitangannya segera di hapuskan kekuasaan mereka dari muka bumi ini.

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]