ANAK MANGSA ISA PERLU BANTUAN KEWANGAN KE SEKOLAH.Malaysiakini.

| |
Masa berjalan terlalu pantas. Cuti persekolahan akan berakhir dan sesi persekolah akan dimulakan dua minggu lagi.Bagi keluarga yang sempurna, anak-anak partinya tiada masaalah untuk kembali kesekolah.Tetapi bagi anak-anak mangsa ISA, tahun baru ini tidak menjanjikan sebarang tanda ketua keluarga mereka ini akan dikembalikan ke pangkuan keluarga. Puan Hapipah Manji, isteri pada tahanan ISA Abd Razak Hamid, menetap di kampung Tinosa, Sandakan. Suami beliau telah ditahan sejak bulan Mac 2003 hingga kini. Pasangan ini mempunyai tiga orang anak berumur antara 7 hingga 11 tahun.Puan Hapipah yang menderita sakit jantung tidak mampu untuk pergi bekerja. Beliau mengharapkan bantuan adik-beradik dan kawan=kawan unuk meneruskan kehidupannya.
Puan Siti Hajar, seorang surirumah sepenuh masa mempunyai 5 orang anak berusia antara 2 hingga 10 tahun. Suami beliau , Artas baharudin ditahan dibawah ISA pada tahun 2006 hingga kini. Pada bulan Jun 2008, penahanan keatas suaminya cukup dua tahun tetapi telah dilanjutkan dua tahun berikutnya oleh Menteri Dalam Negeri. Puan Siti juga meneruskan kehidupan dengan ihsan keluarga serta jiran-jiran. Puan Dayang berasal dari Sabah tetapi telah menetap di Kelang Selangor. Beliau bertugas sebagai guru Tadika disebuah Tadika Swasta di Kelang. Beliau mempunyai 5 orang anak berusia antara 2 hingga 10 tahun.Suami beliau ,Idris Lanama telah cukup dua tahun pada bulan Jun 2008 tetapi disambung dua tahun berikutnya oleh Menteri Dalam Negeri.
Bapa kepada anak-anak ini masih lagi dinafikan hak mereka untuk mendapat sebarang perbicaraan di mahkamah. Bagaimana nasib anak-anak mereka?


6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Puan Laila:

Pls let us know how we can help?

SH Tan (Penang)

Merah Hitam berkata...

SH Tan,

I've listed 15 families to get at least RM500.00 each for the school reopens.
Each of these families has more that 4 kids to attend.
If there is a balance, the rest will get around RM200-250 each.

DONATIONS CAN GO TO MAY BANK 162209939776(NASHITA MOHD NOOR)
hp0132096373.

Thanks for your concern.

Zolkharnain Abidin berkata...

Insya Allah, akan ada sumbangan sekadar terupaya.

Blog ini dilinkan ke blog bongkarsauh.blogspot.com.

Tanpa Nama berkata...

Puan Laila:
I have just done it. Hope it helps in some small way.
God bless you all.

Tanpa Nama berkata...

insyaAllah akan menyusul. memang saya tunggu2 pada sapa saya nak sampaikan bantuan. alhamdulillah, jumpa hari ni.

. berkata...

Tulisan ini telah dimasukkan dalam http://debatrakyat.blogspot.com Terima kasih

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]