Belanjawan 2011 petanda PM M'sia akan bertukar lagi?

| |
"Aku bukan nak sarapan dengan seluar dan baju dalam" kata seorang pembantu Kerani wanita sebuah syarikat ketika menyelak salah satu akhbar tabloid terkenal di Malaysia.

"Pelik le guru-guru kat M'sia ni, baru dapat duit RM500 ...bukan main bangga dan tepuk tangan...Depa tak sedar ke kroni UMNO kaut juta-juta masuk tembolok masing-masing...guru dapat apa?" kata seorang kakitangan kerajaan kepada saya.

"PM tak pandai ambik hati orang muda. Kalaulah PTPTN tu dimansuhkan dan wujudkan biasiswa macam dulu, pasti Pakatan Rakyat gigit jari dalam PRU akan datang... tetapi nampaknya keadaan ini akan jadi sebaliknya" komen seorang pelajar IPT yang rasa kecewa dengan pengumuman belanjawan mega itu.

"Harga barang tetap naik tanpa kawalan...orang kampung nak makan apa?" tanya seorang mak cik tua. Ayat tu dah biasa sangat masuk ke telinga saya...." Mak Cik, walaupun barang naik, semua naik...tapi makcik undi UMNO/BN jugak kan?" tanyaku padanya.

"Biar Allah balas pada orang yang suka curi duit dan tipu rakyat!!!" kata makcik tersebut , dalam nada suara yang agak marah.Nak tergelak pun ada.Lain ditanya, lain jawapannya......

p/s: Berapa pulak belanjawan tahan rakyat dibawah ISA?Adakah ini tandanya UMNO/BN akan hancur dalam PRU tahun depan?

2 ulasan:

Awanama berkata...

Alahai..... madah berhelah. Untung sabut timbul, untung batu tenggelam. Mana nak pegi lagi? Ingat YG BARU tu ader ker ikhlasnye? cobe ler tenung...

Merah Hitam berkata...

Lebih baik pilih yang baru,yang kita belum kenal, dari pilih yang lama tapi dah terkenal dengan sifat zalim,penipu dan perompak!!!

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]