ESQ haram, ISA...halal?

| |
Saya tertarik dengan satu tajuk di M'siakini "ESQ haram...". Mufti Wilayah dilaporkan sebagai orang yang bertanggungjawab menandatangani fatwa pengharaman siri ESQ yang diterajui oleh Dr Ari Ginanjar itu.

Betul ke ESQ tu haram? Apa kesan ESQ pada orang yang dah mengikutinya? Adakah ESQ mencabul hak asasi rakyat yang berminat dengan siri motivasi tersebut?

Diwaktu ayang sama...di lihat seolah-olah ESQ lebih jahat dari ISA, yang telah digunakan sejak 50 tahun lalu yang membenarkan mangsanya ditahan tanpa bicara bertahun-tahun lamanya...Bukan itu saja, sepanjang 60- hari pertama, nyawa tahanan ISA terletak ditangan anggota SB yang menyoal siasat mereka....Siapa yang tahan jika disoal siasat berjam-jam lamanya dan disuruh pula berbogel......

Pelik...nape tiada seorang ulamak kerajaan pun yang berani memberi fatwa bahawa ISA sepatutnya haram?????

4 ulasan:

Hanz_Azdi berkata...

Oh tu kena tunggu ulamak pro-kerajaan kena ISA dulu la...baru depa tau ISA tu zalim macam mana. Tapi itu pun depa kena berlakon dgn menyamar depa tu puak pelampau & anti-kerajaan dulu. Kalau cari kebenaran pasti ulamak nampak 'masalah' ISA ni tapi sebab depa jenis cari duit (makan gaji), jaga pangkat, dsb, depa baik lah diam 1000 bahasa atau sokong saja la ISA tu bagus untuk negara (atau untuk UMNO?).

BUJANG SUSAH berkata...

berani bangkai2 ni nak kata ISA haram.. nak pencen cepat boleh la.. hehehe

uwaistrading berkata...

ulamak haprak,kalau ada share ok kalau tidak ada share cepat haramnya,sana sini haram,sesat lagi menyesatkan sampai sekarang mana ada model yang depa bagi untuk kita ikuti

Tanpa Nama berkata...

Rasa nya kita ni semua lebih kenal muka Dr Ari dari muka mufti yang dah kenyang kenyang,tak tau buat apa, keluarkan Fatwa.Allah memang benci Ahli Kitab ni...

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]