Semua bekas tahanan ISA perlu dipulihkan semula....

| |

"Kak, kena tunggu 3 atau 4 ulan , barulah suami akak akan jadi normal semula" kata Mila, isteri pasa bekas tahanan ISA Sanjeev Kumar pada saya malam semalam.
Itu adalah pengakuan ke sepuluh dari sejumlah isteri bekas tahanan ISA yang sudi berkongsi pengalaman menerima suami yang baru dibebaskan dari Kem kamunting.



"mereka mengalami tekanan mental yang sangat teruk....ambil masa yang banyak untuk pulih seperti sebelum ditahan dulu.Perangai mereka memang pelik banyak..." kata Puan H dari Negeri Sembilan.
"Mereka ditahan di Kem bertahun-tahun lamanya. Kita tak tahu apa yang SB dah buat pada mereka kerana tahanan tak mahu menceritakan pengalaman mereka didalam kem kerana tidak mahu ianya menjejaskan peluang untuk segera dibebaskan dari sekatan kawasan" kata Puan A dari Ampang.
Apa yang SB dah buat pada tahanan ya? Tunggulah Mat Sah jadi normal semula ...

4 ulasan:

ummu asiah berkata...

My husband said to me last nite while breakfasting: "Mat Sah is a genuine fighter".....yes I couldn't agree more with him...he really is...and i tambahkan lagi pujian yang I know is very true about him..."dia sangat baik"....InsyaAllah dengan bimbingan dan pertolongan dari isteri yang setia dan sentiasa berjuang pasti dia akan lebih cepat pulih...dan sokongan dari semua rakyat malayssia yang prihatin.

Selamat Hari Raya...'sesuci hati':) memohon maaf di atas segala kesalahan,salah faham, kecil hati dan segalanya sepanjang 8 tahun kita bersahabat setia...moga Allah kekalkan hati2 kita dalam perjuangan ini....

ooohhh...that kerusi rotan....masih cantik dan kukuh...ramai sekali yang menumpang duduk di situ...:))

Muhammad Fahmi berkata...

Bersabarlah Kak Laila, ada hikmah di sebalik semua ini. Saya amat yakin Abang Mat sah akan pulih dengan izin Allah. Teruskan menulis aktiviti harian beliau, ramai yang nak tau betapa kroniknya mangsa yang disiksa syaitan-syaitan ISA.

anakpahang berkata...

Salam.

Bongkar dan dedahkan kebinatangan SB yang mendera tahanan ISA tersebut.Biar rakyat Malaysia sedar bahawa ISA memang satu akta rimba yang diamalkan oleh UMNOBN untuk mempertahankan kuasa politik mereka yang mendapat bantuan daripada pencacai-pencacai mereka yang biadap.

Tanpa Nama berkata...

Selamat Hari Raya to you and your family. I've been following your blog for sometime now and cannot tell you how happy I felt for you when your husband was released.You have been one amazing woman,you fought for what you wanted and GOT IT! God is great but you were a great vessel carrying out his work. Never once you gave up even though you were tired fighting, you kept true to your religion at all times. Take care and I'm sure there's lots of great things coming your way.
Lisa

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]