Antara dua darjat.

| |

Sudah terang lagi bersuluh. Kalau orang UMNO buat demo, mereka selamat(Ketua UMNO Selayang mengaku turut berada di perarakan itu).Tiada persoalan samada ada permit atau tidak. Boleh bawa banner dalam pelbagai tulisan (salah satunya perkataan TAKBIR di tukar pada TAKE BEER!!).Bawa kepala lembu pun boleh.Polis begitu berhati-hati sebelum menangkap mereka-mereka yang berarak dengan kepala lembu tersebut.Laporan Malaysiakini ini membuktikannya."IGP: More investigation needed on cow-head protest-Malaysiakini."



Layanan polis amat berbeza terhadap peserta himpunan ISA Ogos(HMI09) lepas.Mereka tidak berada dilokasi demonstrasi.Mereka tidak berarak dengan baju yang ada lambang anti-ISA.Tetapi mereka telah ditahan 12 jam lebih awal dari jadual demo himpunan, yang sepatutnya diadakan di 3 lokasi Masjid Negara, Masjid Jamek dan Sogo, jam 2 petang.



Polis memang tahu mereka silap tangkap . Orang kena tahan( OKT) tidak berada ditempat demo,tetapi telah didakwa di mahkamah kerana menyertai himpunan haram.Pendakwaraya ang mewakili polis mengeluarkan tuduhan baru iaitu mereka didakwa kerana "membekalkan beberapa helai baju merah dan topi kepada Gagasan Mansuhkan ISA.".Lihat laporan Malaysiakini "13 pleaded not guilty to supplying anti-ISA T-shirts".
Inilah kisah benar layanan polis KDN kepada satu bangsa yang sama, tetapi mengikut darjat yang berbeza.Seolah-olah di Malaysia ni, hanya penyokong UMNO saja yang bayar cukai untuk membayar gaji polis termasuk IGP!
Peristiwa demo kepala lembu ini hanya;ah satu permulaan kepada penyerlahan siapa UMNO sebenarnya!!!




2 ulasan:

mamai berkata...

dalam kepala mereka itu penuh dengan otak lembu....

Unknown berkata...

UMNO pengkhinat bangsa, agama & negara..dulu, kini & selamanya!

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]