Salaam Aidilfitri dari kami....

| |

Meriah! itulah yang dapat digambarkan ketika saya, Mat Sah dan Suhaib berbuka puasa buat kali terakhir tahun 2009 ini di rumah Tok Mat, atuk Suhaib di Kg Pandan.Masing-masing gembira kerana akhirnya Mat Sah dapat berkumpul semula bersama keluarga dan saya, tidak perlu lagi memandu beratus kilometer ke Kem Kamunting bagi meraikan 1 Syawal bersama beliau.



Ketika asyik menjamu selera, tiba-tiba aku tersedak bila terpandang sekeping gambar keluarga yang digantung didinding. Wajah arwah nenek kelihatan amat manis memandang kami semua. Aku jadi sebak..... Setiap kali aku ke kg Pandan menziarahi nenek, beliau pasti akan menangis teringatkan Mat Sah yang masih dikurung di Kem Kamunting. Dan kini, lebih tiga bulan setelah nenek kembali mengadap Ilahi, barulah Mat Sah dibebaskan...Sekiranya nenek masih hidup, pastilah beliau orang yang paling gembira sekali dengan pembebasan ini. Namun....segala-galanya sudah terlambat.....

Yang pergi ,tidak akan kembali lagi dan sudah pasti dimana tempatnya, namun bagi yang masih diberi nyawa, kehidupan terpaksa diteruskan ...Kami redha dengan pemergian nenek...

Pada musim perayaan ini kami tidak kemana-mana kerana Mat sah tidak boleh keluar dari wilayah yang ditentukan oleh polis.Beliau mengizinkan saya pulang ke Sabak Bernam beraya dengan keluarga belah saya disana, tetapi, tak sampai hati pula untuk menginggalkan beliau beraya dirumah bersendirian.

Selamat Hari raya Aidilfitri, maaf zahir dan bathin dari kami bertiga, Mat Sah ,Norlaila dan Suhaib.


5 ulasan:

Hasbullah Pit berkata...

Kak
Sampai bila ada syarat tak boleh keluar kawasan tu?

faizal berkata...

Salam..akak berapa lama larangan tu? salam 'eidul fitri..kullu aam wa antum bikhair

perfectwater75 berkata...

Salam!

Teruskan perjuangan menata kebenaran yang nyata...

سلام عيدالفطر المبارك هجرة 1430
من العائدين والفائزين
معاف ظاهير دان باطين

Semoga kita terus meneguhkan ukhuwah dengan TALI ALLAH...ALHAMDULILLAHIRABBIL'ALAMIN

thx!

Tanpa Nama berkata...

Selamat Hari Raya Aidilfitri! I'm happy that you've been reunited as a family for this aidilfitri. I'm amazed and humbled by your courage through these many years. God bless.

Tanpa Nama berkata...

Selamat Hari Raya kpd Merah Hitam dan seisi keluarga. Saya sungguh gembira kak dapat bersatu dgn suami. Teruskan perjuangan untuk keadilan.

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]