Benarkah semua ini?

| |






Siang tadi aku dan Mat Sah menghadiri majlis rumah ternuka anjuran YB Zuraida, Ahli Parlimen Ampang. Sebaik saja tiba di lokasi jamuan, kami berdua tidak putus-putus disalami oleh orang-orang yang tidak dikenali tetapi mereka menyatakan mengikuti perkembangan perjuangan anti-ISA.Mereka kenal Mat Sah dan tahu kisah beliau yang telah 7 tahun dikurung tanpa bicara, dari media alternatif .



.Mat Sah amat terharu menerima "warm welcome" dari YB Zuraidah. Aku turut diberi pelbagai nasihat oleh YB supaya benyakkan bersabar dan terus-menerus berusaha menyesuaikan diri dengan suami yang "baru" keluar dari kem ini.
Selepas itu, kami ke sebuah pasaraya mega untuk membeli sedikit keperluan dapor. Pertama kalinya sejak tujuh tahun lebih, Mat Sah menjejakkan kaki ke pasaraya ini.
Ketika membayar di kaunter, beberapa orang telah menegur beliau.Mereka tidak sangka dapat bertemu dengan Mat Sah secara "live".Aku hanya memandangnya sambil tersenyum....Ketika kami singgah di beberapa buah kedai menjual surat khabar, tiba-tiba Mat Sah disapa lagi. Kali ini oleh tuan punya kedai tersebut yang juga amat kerap mengikuti tentang ISA dan segala mangsanya....
Mat Sah masih lagi terpinga-pinga...Dia beberapa kali berkata...benarkan semua yang sedanmg dilalui ini adalah satu kenyataan?

4 ulasan:

Mr berkata...

suh abg tulih buku la kak. buat dwi bahasa. satu perenggan bm, satu perengaan bi. selang2.

kayo.. wooooooooooooo.....

mangchikla berkata...

tak silap den, gambar towkey kodai yang paling atas sekali tuh , kodai enyo dokek dopan bengkel MARA, yoko, yoko?

Ajan's wifey berkata...

salam cikgu...gmba cikgu berseri menyatakan bahagia di hati...alhamdulillah...

Ajan's wifey berkata...

salam cikgu...muka cikgu berseri2 menyatakan bahagia di hati...alhamdulillah...happy to hear that...

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]