Siapa yang ganas?

| |
" Ketika itu jam 11 malam, kami sedang mengikuti kuliah Sheikh Ayman berkenaan salah satu hadits yang dipetik dari Sahih Bukhari. Ianya ada kaitan dengan nikah kawin.Semua yang hadir memang suka dengan tajuk ni..." kata Ust Y yang begitu bersemangat bercerita mengenai ustaz Ayman yang masih dikurung di Bukit Aman.
"Tiba-tiba , pintu rumah dimana kuliah agama itu diadakan telah dipecahkan dari luar oleh sepasukan lelaki berpakaian biasa tetapi memakai vest gerak Am.Mereka masuk dengan bersenjatakan pistol dan senapang yang macam digunakan oleh askar2 Amerika di TV.Kami terus digari dengan gari plastik dan dipaksa masuk ke kenderaan yang telah menunggu diluar rumah.

Semua hp kami dirampas dan tidak dibenarkan menghubungi sesiapa." katanya lagi menceritakan detik2 cemas ditahan oleh sepasukan lelaki yang mendakwa mendapat arahan dari KDN.Kesemua mereka kemudian dibawa ke Bukit Aman untuk disoal siasat. Ust Y adalah antara 50 lelaki yang ditahan dib awah ISA minggu lepas....tetapi dibebaskan awal manakal a 10 orang masih ditahan di BukitAman.

Siapa yang ganas ya? Wajarkan orang yang sedang mengikuti kuliah ag ama diperlakukan demikian?

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]