The unsung heroes.

| |
Sebaik saja denda di bayar, kami semua 11 "banduan anti-ISA " dibelanja makan di kantin mahkamah. Jazlan mengeluarkan tablet dan mula melihat-lihat berita di media alternatif.

"Kak, asyik nama muslimat jer ni...nama kami satu pun tak de.." di sambut dengan senyuman sinis oleh Syukri dari Terengganu.
"Kat mana tu..meh akak tengok" dan memang benar, yang sentiasa di sebut nama kami wanita berlima iaitu Aiman, Nashita, Norlaila, Salmah dan Hayati.
"Kami pong OKT macam akk gak....tapi, tak lah glamer.." ujar Syukri lagi. Sedih gak melihat wajah adik-adik yang sibuk mencari nama masing-masing di setiap berita yang keluar di ruangan media rakyat.

"Mmmm tak de sape nak ambik gamba kita..kan?" kata Hafiz yang setia menemani Syukri sejak 3 tahun yang lalu.

"Ok lah... meh akak ambik gamba korang dengan hubby...ok dak?" kata ku sambil memaksa mereka berkumpul di sebelah Mat Sah, bekas tahanan 7 tahun ISA.
Dalam gambar ni duduk hadapan ialah Syukri dan Mat Sah. Berdiri dibelakang mereka ialah Fadli (yang paling tinggi), Nordin (dibelakang Mat Sah), Salehuddin(ada gambar Anwar) dan Jazlan.

Inilah hero-hero yang tidak di dendang ,yang sentiasa hadir ke perbicaraan tanpa mengira musim terang atau tengkujuh, walau hujan dan panas.....semangat mereka sentiasa membara untuk sama-sama memansuhkan ISA.

Apa sahaja, asalkan bukan UMNO/BN.

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]