Jazaakumullah .....

| |
"Ehh akak!!!"Jerit "Z"." Ingatkan hari ni dah kena penjara!!! kata nya lagi sebaik saja aku masuk ke BGP, ruang utama kami menyimpan barangan keperluan.."He he he belum lagi...peguam kami nak merayu di mahkamah tinggi lak" jawabku skema."Teruk lah Hakim tu...dia tak tahu ke ISA tu jahat" tambah "S' pula. Tak salah dia ngutuk Pn Hakim yang menjatuhkan hukuman tu...."Bila pulak nak masuk penjara tu?" soal beliau lagi.
Seluruh ruangan kami kjadi agak bising dengan pelbagai soalan .Semuanya ingin mendengar bagaimana keadaan ku di mahkamah, sehari sebelumnya. Dan ramai juga yang telah mengetrahuinya melalui FB dan media alternatif yang lain....

"Kami semua suspen dan risau kalau-kalau akk kena hukuman penjara setahun!" tambah "S" pula. Aku tersengeh je dengar komen kawan-kawan di tempat kerja..
"Semalam kami suruh Husna telefon, nak tahu gak apa perkembangan di sana...Alhamdulillah semuanya masih selamat..." tambah "S" lagi.

Owhhhhh syahdu dan terharunya mendengar kata-kata indah itu. Selain dari teman NGO dan aktivis di luar sana, kawan-kawan di tempat kerja juga memberi banyak sokongan moral kepada ku.

Masih ku ingat pada awal 18 April 2002, pagi itu suamiku @Abah Suhaib baru beberapa jam di angkut oleh polis dari rumah sewa kami di satu tempat di daerah Ampang.Pagi itu, kawan-kawan di tempat kerja lah kumpulanpertama yang datang ke rumah untuk memberi kata-kata semangat dan sokongan emosi kepada ku yang sedang kusut masai ketika itu. Dan aku tidak akan pernah lupa ingatan dan lawatan yang mereka berikan pada ku ketika itu.

Jazakumullah n thank you guys....korang memang best!

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]