Polis yang sokong ISA tak solat subuh?

| |
Sekadar mengimbau kembali himpunan anti-ISA 1 Ogos 2009.Lebih 600 orang ditahan bermula pagi Sabtu sekitar jam 2 pagi hingga lah jam 7 petang hari yang sama.Polis semuanya sibuk.Entah berapa ramai polis di kerah untuk membuat sekatan jalan raya dan menangkap orang ramai.Semasa perbicaraan, saksi polis tidak menolak kemungkinan, polis danorang ramai sama banyak disekitar Sogo dan Jalan TAR!!!
Seronok dapat tengok gambar ni semula.Maklumlah pada hari kejadian 1 Ogos tu, saya dan 15 orang yang sedang dibicarakan, tidak dapat menikmati semua ini kerana telah terlebih dulu ditahan oleh polis!!! Dan ketika di mahkamah, hampir semua saksi polis bercakap skrip yang sama iaitu " entah" "saya tak ingat" "saya lupa" "saya kurang pasti" dan" saya tak tahu"....Ada ketikanya aku terasa dibodohkan oleh keterangan mereka yang bohong dan tidak masuk akal...
Beginilah rupa orang yang kena tahan.mereka bukannya takut,tetapi benci, meluat dan menyampah tahap tertinggi melihat perangai polis yang bertindak sesuka hati....Dan semua polis yang memberi keterangan di mahkamah mengakui pada pagi 1 ogos, mereka semua tidak solat subuh kerana didakwa terpaksa bertugas dari jam 5 hingga 12 tengahari tanpa rehat !!!!

Hmmm..patut lah cara mereka buat kerja memang ganas dan tidak memperlihatkan ciri-ciri seorang yang beragama Islam yang sabar dan berperikemanusiaan...

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]