SB dan polis berniat jahat?

| |


Gambar 1 Ogos ini menunjukkan saya dan Suhaib berada disebuah "black Maria" dan amat jelas, ketika itu jam 2.48 petang.Kenderaan tersebut di parkir di PGA, Cheras. Kami dikurung di kenderaan "Black Maria' itu dari jam 12.50 hingga 3.00 petang. Bagaimana jam 1.30 saya boleh "dilihat " berada di Jalan TAR sedangkan ketika itu saya dikurung di dalam kenderaan di Cheras?

Saya, Aiman dan Nashita yang tidak menyerahkan My Kad telah di hadiahkan satu caj dimahkamah, manakala Kak Salmah dan Kak Yati di kanan dan kiri saya yang telah menyerahkan My Kad mereka, telah di hilangkan kedua-dua My Kad tersebut oleh polis.Mereka berdua terpaksa membuat My Kad yang baru.Polis? tiada sebarang tindakan dikenakan keatas mereka.


Di Mahkamah Sesyen Jenayah 5 pagi tadi, dialog ini telah berlaku antara saya dan pegawai mahkamah terbabit.

Pegawai Mahkamah:

"Norlaila Bt Othman, pada 1 Ogos 2009, jam 1.30 petang, di Jalan Tuanku Abdul Rahman kamu tidak membawa Kad Pegenalan@My Kad ketika diminta kad itu oleh polis.Jika sabit kesalahan, kamu boleh didenda mengikut..bla..bla..bla...Adakah kamu mengaku salah?"

Saya@Norlaila:

"Saya mengaku...tidak bersalah" jawab saya dalam nada geram berbaur sedih.


Gambar yang saya ambil ketika hari Himpunan itu telah menjadi saksi betapa buruknya niat polis dan SB yang begitu rakus berkeliaran dan menangkap para demonstran pada hari tersebut.Saya bukan tidak bawa Kad Pengenalan pada hari itu, saya tunjukkan Kad Pengenalan tersebut pada SB-SB yang menyoal siasat , cuma TIDAK menyerahkan untuk disimpan oleh mereka.....

Kesihan pendakwaraya di Malaysia ni. Jadi alat mainan SB dan polis. Walaupun maklumat itu salah, terpaksa juga disebutkan dimahkamah untuk memuaskan hati SB2 laknatullah yang telah menangkap dan mengurung kami lebih 2 jam di kenderaan polis itu.
Apakah doa yang paling baik untuk SB dan polis2 tersebut ya?

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]