15 January 2010 mengenang kembali sokongan rakyat dalam demo anti-ISA.

| |
Kami tak akan menyerah kalah! Lawan tetap lawan!!!!

Gadis manis disebelah saya ialah Cik Nisa dari JUHAM yang mewakili PAS.


Begitu ceria wajah-wajah OKT@pejuang anti-ISA yang begitu berani menghadiri Himpunan Mansuh ISA 1 ogos 2009.

Cik Honey Tan, salah seorang peguam dalam kes Himpunan Mansuh.


"Dah ambil time-off untuk Jumaat 15 jan ni?" itulah yang sempat minda saya rakamkan sebelum "terdelete" sms dari jiran saya, blogger ummuasiah@ Nashita. Pastinya semua dah sedia untuk 15 Jan, hari penting untuk menghimpunkan kembali 29 OKT yang di zalimi polis ketika Himpunan Mansuh 1 Ogos 2009 yang lalu. Agaknya, Menteri Dalam Negeri ingat, bila SB tangkap, lokap dan beri dakwaan pada kami ... semua itu akan mematikan obor anti-ISA didada rakyat.... maka dia telah buat satu kesilapan yang amat besar!

Tanpa caj di mahkamah, sudah tentu isu ISA akan terus mendung, senyap dan mungkin akan mati....namun, bila ada kes mahkamah seperti ini, dengan sendirinya, isu ini terus segar bugar didada media menanti masa untuk didedahkan pada rakyat jelata yang dahagakan berita-berita yang telus dan benar!!!!

Maknanya, selagi kes 29 OKT Mansuh ISA ini belum selesai...maka selama itulah penguasa ISA terpakas berdepan dengan isu tersebut selama hayat ianya dibicarakan dimahkamah!!!!Walaupun kini aku sudah kembali kepada kerjaya asal, namun, kes mahkamah ini umpama satu "saham' yang akan terus menghidupkan kempen anti-ISA GMI.Berbaloi! Memang berbaloi!

Masih ku ingat, ketika melangkah keluar menuju SOGO, aku bersama nashita dan Aiman tidak putus-putus berdoa supaya kami tidak ditahan polis. Namun...apakan daya, Allah lebih mengetahui segala-galanya. Betapa liciknya perancangan kami, rupanya perancangan Allah lebih hebat lagi. Memang pedih, geram serta marah bila mengenang kembali detik-detik kami ditangkap, dikurung 3 jam di trak, ditipu polis wanita di Pusat Tahanan Bukit Jalil dan terpaksa tidur dua malam di lokap.....

Tapi, siapa sangka...disebalik semua itu, rupanya tersedia satu peluang besar supaya Himpunan Mansuh ISA ini sentiasa dikenang dan diingati oleh semua lapisan rakyat Malaysia.

Kepada sesiapa yang berkelapangan, jemputlah ke Mahkamah Sesyen 5 Jalan Duta untuk bersama kami 29 OKT meraikan peristiwa bersejarah itu.Jumpa disana ...ya.

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]