Polis dan SB meramaikan sidang akhbar MANSUH di SOGO.

| |
Semalam, gabungan MANSUH mengadakan satu sidang akhbar mengenai mobilisasi massa sempena himpunan aman tersebut di hadapan pusat membeli belah SOGO.Sidang akhbar itu dimulakan pada jam 2.15 petang.Saya sampai di tempat kejadian pun agak lewat kerana keluar rumah pun lewat disebabkan baru pulang dari menghadiri satu kenduri kahwin di Taman Melati. Ketika itu pula jalan memang jam teruk.... saya tak henti-henti berdoa disepanjang jalan supaya sempat menghadiri sidang media itu.......Alhamdulillah, ketika saya tiba, Saudara kamaruzaman ,Ketua Pemuda PAS Wilayah sedang memberi taklimat kepada media.
Saya amat bersyukur masih berkesempatan mengambil beberapa keping gambar untuk di kongsikan dengan anda pembaca semua.Selain Saudara Kamaruzaman, Pengerusi GMI, Syed Ibrahim juga berada disana dan beliau telah pun selesai membacakan kenyataan akhbar mengenai himpunan MANSUH itu......Ketika gambar ini diambil, beliau sedang menjawab pertanyaan beberapa orang wartawan.

Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar dan kedua-dua "orang kuat MANSUH" iaitu Sdr Kamaruzaman dan Syed Ibrahim berjaya menyelesaikan majlis itu dalam masa 15 minit dalam kawalan ketat anggota polis beruniform. Ketika menghalakan kamera kepada kedua-duanya semalam, saya melihat seolah-olah semua polis beruniform itu "ditugaskan" untuk "menjaga keselamatan" mereka.......
Namun yang jelas, selain orang ramai yang berkunjung di hadapan pusat membeli-belah itu, nampaknya polis beruniform dan berpakaian biasa lah yang meramaikan sidang media MANSUH!
Sebaik saja pertanyaan terakhir wartawan dijawab, aktivis MANSUH yang hadir semalam terus bergerak ke Jalan TAR untuk mengedarkan risalah anti-ISA di kedai-kedai. Ketika itu, saya sedang berbual dengan beberapa orang teman wartawan, dan tidak punya sebarang risalah untuk diedarkan........saya keseorangan dan akhirnya masuk kedalam bangunan dan "window shopping" di deretan kedai-kedai beg tangan, kasut dan aksesori wanita.... Sekadar melihat-lihat saja dan lima belas minit kemudian saya pulang kerumah.....


0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]