"Mansuh ISA" bergema di Pahang.Malaysiakini.

| |
Saya memang dah lama berhasrat berkunjung ke Pahang untuk memberi sokongan kepada pemangku Pemuda PAS Pahang, Ust Suhaimi (http://najwasuhaimi.blogspot.com/) yang begitu rajin memasarkan isu ISA di setiap kuliah dan pengajian beliau.


Alhamdulillah, akhirnya doa saya makbul bila YB Saari ADUN Hulu Kelang dan isteri mengajak saya ke program Pemuda Bantah ISA yang diadakan di KIAS, Jerantut, Pahang.
Turut bersama dalam rombongan
itu ialah AJK GMI Puan Nashita sekeluarga.

"Orang Pahang memang hebat!!!" itu yang dapat saya simpulkan sebaik saja forum ISA selesai.Saya telah diberi peluang untuk meluahkan rasa hati selama 15 minit disamping ahli panel yang lain iaitu YB Saari dan Peguam Hanifa Maidin.
Siapa sangka, tidak jauh dari Taman Negara Malaysia, bergema suara lantang supaya ISA segera di mansuhkan!!!
YB Saari memang boleh dikatakan 'pakar akta ISA" kerana beliau pernah ditahan, menuls buku semasa ditahan dan seorang aktivis yang masih terus memperjuangkan pemansuhan akat tahan tanpa bicara ini.
Kenapa tahan tanpa bicara?

Seorang budak berumur belasan tahun yang tidak mahu menyertai PLKN telah di bawa kemahkamah
kerana tidak menyertai program remaja itu.Remaja itu telah dijatuhkan hukuman "bersalah' oleh Hakim.Beliau tiada duit untuk membayar denda dan sanggup masuk penjara. Nasib tahanan ISA tidak demikian.Tahanan ISA tidak pernah dibicarakan walaupun disimpan di kem 7 tahun lamanya.Dan tahanan itu tidak tahu pula bila dia akan dibebaskan. Adilkah itu?



Sokongan dari pemuda PAS Pahang terhadap program ini memang amat hebat. Sepanjang forum ISA, semuanya memberi perhatian yang sangat tinggi terhadap setiap patah perkataan yang keluar dari mulut penceramah.

Rasanya.... jika tiada ISA, da lama PAS memerintah Pahang.... betul tak???

Ust Suhaimi, terimakasih diatas segala-galanya.Lepas ni, GMI boleh datang ke Pahang lagi untuk didik Muslimat pula supaya celik ISA.

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]