APA TERJADI KETIKA KUGAN DAN 2 EXCO PERAK HILANG????.Malaysiakini.

| |
Mendiang Kugan telah selamat disemadikan .Rakyat masih menunggu, apakah langkah dan tindakan pihak berkuasa keatas Polis. Rakyat ingin tahu, apakah tindakan drastik Menteri dalam Negeri untuk membina semula imej Polis yang telah lama tecemar dan semakin membusuk.Laporan Dewan Rakyat 2008 telah menyebutkan, dari tahun 2003 hingga 2007, lebih 1500 kematian tahanan di lokup telah direkodkan.Ramai nye tahanan menignggal di lokup. Kenapa Kementerian Dalam Negeri senyap sunyi saja?

Dalam isu Kugan, keluarganya mendakwa, beliau hilang selama beberapa hari, dan bila bertemu semula dalam keadaan beliau sudah menjadi mayat !!!


Isu kematian Kugan belum selesai, tiba-tiba, dua EXCO Perak pula dilaporkan "hilang" tanpa diketahui dimana mereka berada.Kaum keluarga dan sahabat handai tidak tahu, kemana perginya 2 orang ADUN yang dijadualkan menghadiri perbicaraan kes rasuah bernilai RM180 Juta , pada 10 Feb nanti.

Khabarnya, dua EXCO itu didapati berada di Kuantan ,Pahang.

MB Perak berkata akan membuat laporan polis berkenaan kehilangan itu, tetapi secara tiba-tiba hari ini, Malaysiakini melaporkan kedua-dua EXCO itu telah meletak jawatan sebagai ADUN dan satu pilihanraya kecil akan diadakan di Perak dalam masa 60 hari.
Apakah persamaannya kedua-dua isu ini?
Kugan hilang beberapa hari tanpa dikaetahui dimana beliau berada, dijumpai semula sudah mati dalam tahanan polis.
2 EXCO hilang beberapa hari tanpa diketahui dimana mereka berada , muncul semula dengan surat letak jawatan sebagai ADUN.


Apa sebenarnya berlaku ketika mereka semua hilang ???

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]