Siapa yang dibela oleh UMNO/BN?

| |
"Siang tadi calun dari BN, Kamalanathan datang ke rumah kami" kata Mandeep, pemuda Sikh yang begitu tegas membantah penahanan beberapa orang jirannya di bawah ISA dua tahun lalu.Peristiwa tersebut telah membuka jalan perkenalan antara aku dengan beliau.Ibu Mandeep adalah ketua wanita MIC di kawasan itu , namun bapanya adalah penyokong kuat Pakatan Rakyat. "Malam ni kita gegar kubu kuat MIC ni Cikgu.." kata Mandeep begitu bersemangat sekali.

Ya.Memang benar. Kehadiran Arutchelvan dan Dr Nasir dari PSM, Dr P.Ramasamy @Tim Ketua Menteri P.Pinang, ADUN Malim Nawar, Gobalakrishnan dan Sri Muthiah telah menggegarkan kota yang suatu waktu dulu, dibawah cengkaman kuat BN.Aku?Sekadar membuktikan bahawa aku adalah seorang rakyat biasa yang pernah menjadi mengsa akta zalim ISA.
"Zaid Ibrahim telah meletak jawatan sebagai menteri kehakiman sebagai satu protes beliau diatas penahanan seorang YB wanita, seorang wartawan wanita dan seorang blogger dibawah ISA, tiga tahun lalu" kata hampir semua panelis yang hadir.

"Sudah lebih 50 tahun BN diberi peluang oleh penbduduk Kalumpang Tin, tetapi nasib mereka sama saja. Bila rakyat beri peluang pada PKR, baru dua tahun undi diberi pada Pakatan Rakyat, semua sudah mengeluh....." kata ku kepada mereka."

"Sebenarnya BN tidak pernah wujud kerana semua ADUN dan MP nya hanya mengikut telunjuk UMNO saja kerana semua calun itu dipilih oleh Presiden UMNO..." kata Arut.

Betul ke?

Tapi...UMNO pun bukan membela nasib orang Melayu.......Siapa yang di bela oleh UMNO?

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]