Kisah benar tentang Kad Pengenalan.

| |
Saya, Yb Zuraidah Ahli Parlimen Ampang Jaya, Kak Hayati Ahli Majlis Ampang Jaya.

Semasa himpunan MANSUH 1 Ogos lepas, Kak Hayati telah diminta menyerahkan Kad Pengenalan beliau kepada polis yang telah menahan kami, dua jam sebelum demo anti-ISA itu bermula.Beliau bekerjasama dengan polis dan menyerahkan Kad Pengenalannya untuk di simpan polis yang bertugas ketika itu.Tetapi malangnya, sehingga gambar kami bertiga diambil (pada 18 Oktober 2009), beliau(Kak Hayati) masih belum lagi menerima Kad Pengenalan yang telah diserahkan pada polis, pada 1 Ogos dulu.

Esok pagi Jumaat 13 Nov.... saya, Nashita dan Aiman Athirah terpaksa hadir di sebutan kes" tidak menyerahkan Kad Pengenalan" di Mahkamah Sesyen 5, Jalan Duta, K.L. Saya telah diperingatkan oleh Nalini dari SUARAM yang menguruskan kes ini dan oleh Cik Nisa, salah seorang peguam yang mengendalikan kes ini.

Orang yang serahkan Kad Pengenalan pada polis, telah "kehilangan" kad tersebut dalam jagaan polis dan pastinya tiada sebarang tindakan diambil pada polis yang telah menghilangkan kad pengenalan berkenaan.Manakala kami bertiga walaupun telah memberi semua maklumat yang ada di Kad itu pada polis, cuma TIDAK menyerahkan kad itu untuk untuk dipegang dan disimpan mereka, polis telah memberi satu dakwaan kepada kami di mahkamah.

Inilah kisah benar perangai polis di Malaysia ni... berani tunjuk kuasa hanya pada orang perempuan saja!!!!

0 ulasan:

[ Merah Hitam © 2009 ]
[ Designed by وان ][ Powered by Blogger ]

[ Top ]
[ Home ]